Severance: Blade Of Darkness

düzenle|Şubat 2008

Severance: Blade Of Darkness
Platform : Microsoft Windows
Oyunun Türü : Aksiyon
Perspektif : Üçüncü Kişi
Geliştirici : Rebel Act Studios
Yayıncı : Codemasters
Çıkış : 2001
Medya: CD


Severance: Blade Of Darkness, 2001 yılında Rebel Act Studios tarafından üretilen ve Codemasters firması tarafından yayınlanan bir Third Person Pc dövüş-aksiyon oyunudur. İspanyolca`dan doğrudan çevirilmiş ismi "Edge Of Darkness" tir. Ancak aynı isimde Amerika`da yayınlanan bir Tv serisi olduğu için oradaki dağıtıcı firma, ismi " Blade Of Darkness " olarak değiştirdi ve daha sonra Avrupa`daki kopyalara da aynı işlem uygulandı.

Severance`ın, kılıçlar, büyüler ve benzeri öğelerle donatılmış, hemen farkedilir fantezik bir şekli vardır. Dört oynanabilir karakter içerir: Tukaram; bir barbar, Naglfar; bir cüce, Sargon; bir şövalye, ve Zoe; bir maceracı. Her karakter farklı bir haritada başlar, ancak ilk bölümün ardından gelen tüm haritalar ortaktır. Karakterlerin farklı özellikleri, farklı silah seçimleri, farklı derecedeki güçleri ve dayanıklılık, zeka ve defanslarında farklı zayıflıkları ve en önemlisi de her biri şahsına münhasır kombo veya hareket kombineleri vardır. Karakterleriniz oyun içerisinde ilerledikçe, level atlamalarını ve yeni özel ataklar ile, yön tuşları sayesinde, daha çok beat-em-up tarzı oyunlardaki gibi, kombo kombinasyonlarına olanak sağlayan yetenekler kazanmalarını sağlayacak tecrübe puanları kazanırlar. Bu özel ataklardan bazıları silahlara özgüdür ve devasa boyutlarda zarar verebilir veya aynı zamanda birden fazla düşmana etki edebilir.

Mekanlar

Oyundaki bölümlerin pek çoğu, Orta Doğu, Avrupa, Afrika ve Güney Amerika`daki tanıdık ortamları, hayali veya telaffuzu birazcık değiştirilmiş isimler altında yansıtmaktadır.

Hikayenin Konusu

Tanrı Kaos`u yarattı, ve onu iki parçaya böldü, Işık ve Karanlık. Onlara hayat ve düşünme gücü verdi, ve işte böylece Işığın Ruhu ve Karanlığın Prensi doğmuş oldu. Ama Prens`in Baba`sının yerine geçmek gibi gizli bir tutkusu vardı. Yaratma sanatının sırlarını öğrendi ve yeni bir varlık yaratmayı denedi. Ama yeni doğmuş olan, Karanlığın Prensi`nin emirlerine itaat etmedi, ve giderek güçlenerek, kendi benliği ve iradesini ilan etti, ve korkunç yaratıklar ve iblisler yarattı. Tanrı ile Işığın Prensi O`nu durdurmayı denediler, ve muazzam bir savaşa başladılar. Yavaş yavaş, Varlık gücünü yitirdi ve nihayetinde yenildi, ama sonrasında Tanrı yorgun düştü, ve Kainat`ın derinliklerine çekildi.

Genç tanrılar, zaferin mağrurluğuyla, babalarının yaratılarını tamamladılar, Güneş`e, Ay`a ve Dünya`ya şekillerini vererek. Ancak, Karanlığın Prensi tecrübesiz insan ırkının ruhunu yoldan çıkarmayı denedi, kendi yarattığı karanlık yaratıkların körüklediği yeni bir savaşın sebep olduğu karışıklık ortasında. Dünya bir anda korkunç bir tehlikenin eşiğine geldi, böylece genç kız evlatlardan biri, Ianna, tanrıları oturdukları yerlerden sürgün eden ve Dünya`yı onlara karşı kapalı tutan güçlü bir büyü yaptı. Işığın Ruhu Güneş`e gitti ve oradan gündüzler boyunca Dünya`yı korur oldu. Ianna Ay`a gitti, onu geceler süresince korumak için. Böylece Gündüz ve Gece döngüsü oluştu, ve Dünya üzerinde yeni bir denge çağı doğmuş oldu. Ama tanrıların bütün yaratıları, insanlığı şeytani ruhlara karşı yalnız bırakmış oldu.

Mücadele uzun yıllar boyunca devam etti, genç bir kahramanın Karanlık`a meydan okumak için ortaya çıkışına kadar. Ianna tarafından Kutsal Kılıç`ı kullanması, ve Şeytan ile kendi ininde savaşması için seçildi. Karanlık yenilgiye uğratıldı, ama kahraman ölümcül şekilde yaralandı, ve arkadaşları onu kılıcıyla birlikte Ianna Tapınağı`nda gömdüler.

Ama bütün bunlar uzun zaman önceydi. Şimdi, tuhaf birşeyler oluyor. İşaretler oldukça belirgin. Korkunç yaratıklar uykularından uyanıyorlar, ve terör ve yıkımı yayıyorlara€¦ Karanlık geri döndü, ve son yaklaştı. Yeni bir kahramana ihtiyaç var, Kılıç`ı kullanacak seçilmiş birine, Düşman`ı sonsuza dek yokedecek birine...

Dört karakter maceralarına farklı yerlerde başlıyor, ama sonunda aynı rotayı izliyorlar. Oyunun asıl amacı Ianna`nın Kılıcı`nı ele geçirmek, şeytani büyücü Dal Gurak`ı öldürmek, sonra da Kaosun Çocuğu`na son kez meydan okumak için Cehennem Çukuru`na inmek. Tanrıçanın kutsamasıyla güçlendirilmiş Ianna Kılıcı`nı kullanarak kazanmak zor olmayacak. Sihirli kılıcı ele geçirmek için, oyuncular, Dal Gurak`ın kulesine girmeden önce, çok iyi gizlenen altı sihirli kitabeyi topladıklarından emin olmalıdırlar. Altı kitabe, bulunduklarında, yaratılış zamanesi hakkında bilgi verir (tıpkı tarihi Zerdüşt efsaneleri gibi). Kitabelere ek olarak, duvar resimleri ve anıtlar da ana hikayeden önce meydana gelmiş olan olaylara ışık tutarlar. Kısa bölüm-değişikliği sahneleri de hikaye hakkında kısa açıklamalar sağlar.

Görüntü Kalitesi

The game received high marks for its graphics, particularly the lighting effects of real-time shadows. Character animation was done via motion capture. The texturing was very well done, although the game does not utilize larger texture sizes (anything above 256x256, whereas other games already use 1024x1024 resolution with texture compression in 2000,2001). The soundtrack of the game contains -allegedly- non-copyrighted samples, which were also used in many commercials, soap operas and other media worldwide. Overall, a powerful computer (for 2001 - the minimum requirements were a P2 400 MHz and 64Mb of RAM) was required to fully experience all of the features.

However, the game, mainly because of bad marketing, did not raise due attention and popularity in its time. Other reasons for the relatively low sales were the untimely publication (neither the code nor the the storyline had been finalized) and the lack of gameplay difficulty levels - the game proved to be too difficult on "factory" defaults for many players. Saving the game too often also activated an internal counter how many times it was saved since the start which qualifies the player`s performance. "Awesome" performance quickly turned to "Heroic" then "Bold", later "Overcautious" and "Lame", infuriating many players at the time (though cosmetic only). Reloading a savegame on old computers could take several minutes. nonetheless it did establish a large cult following that still exists.

One common criticism of the game was that you could not strafe. An opponent had to be approached and locked on via the combat system before your character would be able to sidestep. Fans of the game have found that the lack of a strafe action is not a severe handicap.

User modifications

The game was shipped with a far-from-perfect level editor, which nevertheless enabled fans to create custom levels and modifications to the game. Many users made successful attempts to patch obvious errors and imperfections in the game`s scripts (thanks to the easily understandable and versatile Python scripting). What`s more, with incredible individual effort, a handful of fans made custom single-player maps which, in terms of graphics/effects, scripting and playtime, surpass the original episodes (thanks to the headroom more modern computers provide for programmer and player alike).

Özellikler

  • Gerçek zamanlı ışıklandırma ve gölgelendirmeye olanak sağlayan yeni bir oyun motoru.
  • Gerçek zamanlı fizik ve sıvı sistemi.
  • 16`dan fazla farklı gerçekçi iç/dış mekanlar; donmuş araziler, çöl, Arabik bölgeler, Hindu tapınakları, volkanlar, kayıp adalar, madenler.....
  • Her biri farklı yeteneklere sahip, seçilebilir dört karakter.
  • Oyuncunun yeteneklerine göre değişen karakter oynayışı ve ilerleyişi.
  • 100`e yakın silah çeşidi; kılıçlar, baltalar, mızraklar, yaylar, kalkanlar, sihirli silahlar.....
  • 25`e yakın farklı düşman ırkı; orklar, troller, golemler, iblisler, iskeletler.....
  • 100`e yakın bulmaca ve tuzak; hidrolik sistemler, oklar, yuvarlanan devasa kayalar, ateş püskürten koridorlar....
  • Efektler: su yansımaları, duman, parçacık sistemi, acit gölleri, sihirli ve gizemli ortamlar.
  • 150`den fazla video ve demo.
  • 100`e yakın alınabilir, yakılabilir, kırılabilir, fırlatılabilir, ve bir silah olarak kullanılabilir obje; masalar, bardaklar, kaşıklar, kemikler, tabureler, hatta düşmandan keserek ayırdığınız kol ve bacaklar
  • Güçlü dövüş sistemi; düşmanlara kilitlenme, kaçınma, inanılmaz kombolar (1700`den fazla animasyon), her karakter için 20`ye yakın farklı atak şekli, kalkan kullanma, gerçekçi sakatlanma ve yaralanmalar, gerçek zamanlı kan, büyü saldırıları, patlamalar...
  • İleri yapay zeka; düşmanların zeka seviyelerine göre farklı defans taktikleri (aptal ve agresif ork, düzenli ve becerikli Dark Knight gibi).
  • LAN üzerinden multiplayer arena modu: 12 farklı görünüşteki toplam 4 karakter.
  • Kana karşı önlem olarak aile kilidi (sakatlanmayı ve kanı iptal eder).
  • Eğitim bölümü.
  • İspanyol bestekar Oscar Araujo tarafından orijinal müzik.

Kaynaklar

Vikipedi

Bu konuda henüz görüş yok.
Görüş/mesaj gerekli.
Markdown kullanılabilir.