Kathleen Carlo-Kendall ya da Kathleen Carlo, Amerika Birleşik Devletlerine bağlı Alaska eyaletinin Tanana şehrinde doğan Koyukon Kızılderililerinden profesyonel oyma sanatçısı ve Alaska yerli sanatının çağdaş kadın yorumcusu. Arka plan Annesi Poldine Carlo'dur ve Tanana'da doğan Kathleen, bugün yaşadığı Fairbanks'a beş yaşındayken taşınır. Sanata University of Alaska Fairbanks üniversitesinin Yerli Sanatları Merkezinde (Native Arts Center) başlar. Öğretmeni Ronald Senungetuk'tur. Lise yıllarından beri sanata ilgi duyan Kathleen, demircilik üzerine güzel sanatlar lisansı olsa da kendini demir sanatçısı olarak değil ahşap oyma sanatçısı olarak nitelendirir ve eserlerini de daha çok bu yönde verir. Sanat kariyeri University of Alaska Fairbanks üniversitesini 1984 yılında Bachelor of Fine Arts olarak bitirdi. Çalışmaları Alaska'da değişik kurum ve kuruluşların koleksiyonlarında sergilenmektedir. Rabinowitz Courthouse'un dördüncü kat lobisinde boylu mazı ağacından yapılma Yupik etkili çağdaş maske tasarımları bulunmaktadır. Sanat tarzı Yumuşaklık ve sertliğin kombinasyonu olarak ahşap ile metali birlikte kurgular. Kızılderili Alaska Atabasklarının tarihinde maske yapımı görülmez ve Koyukon Atabasklarından Kathleen Carlo-Kendall bu yüzden soyut maske yapmak için kendini oldukça özgür hisseder ve sürrealist maskelerinde bir olay ya da ruhu sembolize eder. Alaskada erkek egemenliğindeki maske oymacılığı sanatında bir kadın olarak başarılı bulunur. Yupik maskelerinden esinlenir. Kendini geleneksel sanatçı değil çağdaş yerli sanatçı olarak nitelendirir. Dış bağlantılar * Kathleen Carlo in the New York Times.