İtalyan Yeni Gerçekçiliği

Kısaca: İtalyan Yeni Gerçekçiliği'' II. Dünya Savaşı sonrasında İtalya'da ortaya çıkmış bir sinema akımıdır. (İtalyanca:''Neorealismo'', İngilizce:''Italian Neorealism''). Bu akım kabaca 1944 ila 1952 yılları arasında etkili oldu. Genelde kabul gören kanıya göre akımı başlatan film Roberto Rossellini'nin 1945'te çektiği Roma, Açık Şehir (Roma, Cittí  Aperta) iken akımın son filmi de Vittorio De Sica'nın 1952 tarihli Umberto D.'sidir. Kimileri ...devamı ☟

İtalyan Yeni Gerçekçiliği'' II. Dünya Savaşı sonrasında İtalya'da ortaya çıkmış bir sinema akımıdır. (İtalyanca:Neorealismo, İngilizce:Italian Neorealism). Bu akım kabaca 1944 ila 1952 yılları arasında etkili oldu. Genelde kabul gören kanıya göre akımı başlatan film Roberto Rossellini'nin 1945'te çektiği Roma, Açık Şehir (Roma, Cittí  Aperta) iken akımın son filmi de Vittorio De Sica'nın 1952 tarihli Umberto D.'sidir. Kimilerine göre Federico Fellini'nin 1954 tarihli filmi Sonsuz Sokaklar (La Strada) da bu akıma dahil edilir. 'nin 1944 tarihli Roma, Açık Şehir (Roma, Cittí  Aperta) de Anna Magnani.] İtalyan Yeni Gerçekçilik Akımı 1930'lu ve 1940'lı yıllardaki Mussolini döneminin Beyaz Telefon Filmleri olarak da adlandırılan pembe salon filmlerine bir tepki olarak doğmuştur. Bu tür filmler savaş sonrasının ekonomik kargaşa ve belirsizlik ortamında ortaya çıkmış olan yoksulluk, işsizlik, umutsuzluk ve ahlaki çöküş gibi temaları işlerler, salon filmlerinin aksine hayal kırıklığına uğramış çalışan insanların gündelik sorunlarına eğilirler. Akımın ortaya çıkışı İtalyan Yeni Gerçekçilik Akımının tohumları Cinema dergisinde bir araya gelmiş bir grup sinema eleştirmeni tarafından atılmıştı. Bu eleştirmenler arasında Michelangelo Antonioni, Luchino Visconti, Gianni Puccini, Cesare Zavattini, Giuseppe De Santis ve Pietro Ingrao da vardı. Bu yazarlar politik konularda yazamıyorlardı zira derginin yazı işleri müdürü Benito Mussolini'nin oğlu olan Vittorio Mussolini'den başkası değildi. Onlar da o yıllarda film endüstrisinin başını çeken Beyaz Telefon Filmleri'ni eleştirmeye koyuldular. Bu Yeni Gerçekçiler aslında Fransız Şiirsel Gerçekçiliği'nden etkilenmişlerdi. Hem Antonioni hem de Visconti Jean Renoir'la çalışma fırsatını bulmuşlardı. İtalyan Yeni Gerçekçik Akımı da kendisinden sonra gelen Fransız Yeni Dalga akımını etkilemiştir. Akımın özellikleri Bu tür filmler sıradan insanların gündelik yaşamlarına sempatik bir bakış açısıyla eğilirken hemen kolaycı ahlaki yargılara varmıyorlardı. Soyut fikirlerden çok duygulara vurgu yapılıyordu. Hümanist bakış açısı ön plandaydı. Kameralar stüdyodan dışarıya, sokağa taşındı. Sokaklarda yapılan çekimlerde doğal gün ışığı daha çok kullanıldı. Çekimler sessiz olarak yapılıyor, sesler filme dublajla sonradan ekleniyordu. Bu da yönetmenlere daha fazla esneklik sağlıyordu. Belgesel filmleri andırır bir kadraj tercih edildi ve yine belgesellerde olduğu gibi kameraların zaman zaman elde de taşınarak kullanılması ve serbest kamera hareketleri yönetmenlerin özgürlüğünü arttırdı. Yönetmenler profesyonel olmayan oyuncularla doğaçlama oyunculuğu tercih ettiler. Zaten alışılmış şekilde klasik bir dramatik hikaye örgüsü de yoktu. Edebi diyalogların yerine doğaçlama konuşmalar vardı. Kurguda da aşırılığa kaçılmıyor mümkün olduğunca basit doğal bir kurgu tercih ediliyordu. Aynı zamanda bu filmler çok düşük bütçelerle çekiliyorlardı. Akımın önemli filmleri * Roma, Açık Şehir (Roma, Cittí  Aperta, Roberto Rossellini, (1945) * Sciuscií  Vittorio De Sica, (1946) * Paisí  Roberto Rossellini, (1946) * Germania Anno Zero Roberto Rossellini, (1948) * Bisiklet Hırsızları (Ladri di biciclette) Vittorio De Sica, (1948) * La terra trema Luchino Visconti, (1948) * Riso amaro (Bitter Rice) (Giuseppe De Santis, (1949) * Stromboli (Roberto Rossellini, (1950) * Miracolo a Milano (Miracle in Milan) Vittorio De Sica, (1951) * Umberto D. Vittorio De Sica, (1952) * Sonsuz Sokaklar (La Strada) Federico Fellini, (1954) Akımın önde gelen isimleri * Federico Fellini * Vittorio De Sica * Roberto Rossellini * Luchino Visconti * Pietro Germi * Cesare Zavattini

Kaynaklar

} * Georgia Perimeter College web'de Italian Neorealism * greencine.com 'da Italian Neo-Realism * moviemail-online.co.uk'de A Beginner's Guide to Italian Neo-realism * criterion.com'da Italian Neorealism }

Kaynaklar

Vikipedi

Bu konuda henüz görüş yok.
Görüş/mesaj gerekli.
Markdown kullanılabilir.

Şiirsel Gerçekçilik
3 yıl önce

erdiği 1945 yılından sonra "Şiirsel gerçekçilik" akımı yerini İtalya'da ortaya çıkacak olan İtalyan Yeni Gerçekçiliği akımına bırakacaktı, zaten başta Luchino...

İtalyan Usulü Evlilik
3 yıl önce

Napolilidir). Her iki yönetmen de İtalyan Yeni Gerçekçiliği sinema akımının öcülerindendir ama söz konusu bu filmleri Yeni Gerçekçilik akımından hayli uzaktadır...

Realizm (sanat)
3 yıl önce

“Macchiaioli” ismiyle bilinen çağdaş İtalyan resim hareketi, Fransız gerçekçiliği ile özdeşleşmiştir. İtalya'da gerçekçi temalar Giuseppe Pellizza da...

Cahiers du cinéma
7 yıl önce

Renoir ve Rene Clair gibi Fransız yönetmenlerinin filmleriyle İtalyan Yeni Gerçekçiliği sinema akımını yakından takip etmiş olan bu genç ekip Bazin'in...

Leopar (senaryo)
7 yıl önce

kitabıdır. İtalyan Yeni Gerçekçiliği sinema akımının usta yönetmenlerinden Luchino Visconti'nin yönettiği ve özgün adı Il gattopardo olan İtalya - Fransa...

Roma, Açık Şehir
7 yıl önce

1947'de ABD'de En iyi Senaryo Akademi Ödülü'ne aday gösterilmişti. İtalyan Yeni Gerçekçiliği film akımının ilk örneği olan film, 1944 yılında Nasyonel Sosyalist Parti işgali altındaki...

Roma, Açık Şehir (film), Italy ülke bayrağı, İtalya, 1944, 1945, 1946, 2.Dünya Savaşı, 27 Eylül, Allmovie, Altın Palmiye, Anna Magnani
Milano'da Mucize
7 yıl önce

Uluslararası İstanbul Film Festivali'nde de gösterilmiştir. İtalyan Yeni Gerçekçiliği akımının önemli sinemacısı Vittorio De Sica'nın yönettiği, yapımcılığını...

Baştan Çıkarılmış ve Terk Edilmiş
7 yıl önce

Germi aslında İtalyan Yeni Gerçekçiliği sinema akımının öncü ve önemli bir yönetmeni olduğu için bu film yanlış olarak birçok kaynakta yeni gerçekçi türe...