Bottom: North American SNES (circa 1991)
Other variations are pictured under Casing below |manufacturer=Nintendo |type=Video game console |generation=Fourth generation (16-bit era) |releasedate= |discontinued= |CPU=16-bit 65c816 Ricoh 5A22 3.58 MHz |media=ROM cartridge |onlineservice=Satellaview (Japan only), XBAND |unitssold= 49.10 million Donkey Kong Country, 8 million (as of June 11, 2003) |predecessor=Nintendo Entertainment System |successor=Nintendo 64 }} Super Nintendo Entertainment System, Türkçe karşılığı ile Super Nintendo Eğlence Sistemi (aynı zamanda Super NES, SNES 2 ya da Super Nintendo olarak da bilinir) Güney Amerika, Kuzey Amerika, Avrupa, Avustralya’da (Okyanusya) 1990 ve 1993 arasında Nintendo tarafından piyasaya sürülen 16 bit teknolojisine sahip bir oyun konsolu. Japonya ve Güneydoğu Asya'da sistem (スーパーファミコン?, resmi olarak selefi olan Famicom Aile Bilgisayar kısaltılmış adını benimseyerek) Süper Famicom veya kısaca SFC olarak adlandırılır. Güney Kore, Süper Comboy (슈퍼 컴보이) olarak bilinen bu konsol o bölgede ise Hyundai Electronics tarafından dağıtıldı. Her sürüm aslında aynı olmasına rağmen, bölgesel kilitleme çeşitli formları birbiriyle uyumlu olmaktan alı koymuştur. Super Nintendo Eğlence Sistemi Nintendo Eğlence Sistemi'nin (NES) ardından, Nintendo'nun ikinci ev konsolu idi. başka konsolları ile karşılaştırıldığında gelişmiş grafik ve ses yetenekleri ortaya koydu. Ayrıca, geliştirme yongaları çeşitli oyun (devre kartlarına entegre idi olan) gelişimi bu pazarda rekabetçi tutmaya yardımcı oldu. SNES, nispeten geç piyasaya girmesine ve konsol Sega Genesis ile Kuzey Amerika'da yaşanan rekabetin rağmen 16-bit dönemin en çok satan konsol olması, küresel bir başarıydı. SNES ve 32-bit bir dönem de popüler kaldı Nintendo konsolu için tüm desteği kaldırmasına rağmen, bazıları hala ev yapımı ROM imajları yapan fanlar, koleksiyoncular, retro oyun ve emülasyon tutkunları arasında popüler olmaya devam etmektedir. Tarihçe NEC popüler NES / Famicom, Ile rekabet edebilmek için 1987 de TurboGrafx-16/PC-Engine konsolunu üretmeye başladı ve bunu1988 yılında Sega Genesis / Mega Drive izledi. Her iki sistem de 16-bit mimarisi ile 8-bit NES teknolojine sahip olan NES'i geride bırakan bir teknoloji üzerine inşa edildi. Ancak, Sega sistemden daha önce gelen NES’in birkaç yıl daha oyun pazarında hakimiyeti devam edecekti. [1] Nintendo yöneticileri ilk olarak yeni bir sistem tasarımı isteksizdi, ama onlar NES donanımı yaşını göstermeye başladığında bunu yeniden gözden geçirdiler. Pazardaki hakimiyetin kaydığı görülünce, Nintendo, 16-bit rakipleri ile rekabet edebilmek için yeni bir konsol oluşturmak zorunda kaldı. [2] Piyasaya sürülüşü Masayuki Uemura adındaki orijinal Famicom tasarımcısı tarafından tasarlanan Süper Famicom ¥ 25,000 (US $ 210) fiyatla 21 Kasım 1990 tarihinde Japonya'da piyasaya sürüldü. Satış hızla başarıya ulaştı. 300.000 adet Nintendo'nun ilk sevkiyat ve saat içinde tükendi. Çıkan sosyal rahatsızlık Japon hükümetinin video oyunu üreticilerinden konsol satışlarını hafta sonlarına denk gelecek şekilde planlamalarını istemesine yol açtı [3] Yakuza soygunlarının önlenmesi için geceleyin cihazları gemi ile sevk edilmesi yönünde karar alındı. [4] Süper Famicom hızla baş rakiplerini satışta geçerek, Nintendo Japonya konsol pazarının lideri olarak yerini sağlamlaştırdı. [5] Nintendo'nun başarısı, kısmen Capcom dahil olmak üzere, daha önceki sistemi sayedinde, anahtar role sahip üçüncü parti geliştiricilerin çoğunu (Konami, Tecmo, Kare, Koei ve Enix) kendi tarafında tutması sayesinde oldu [6]."Nintendonun en güçlü satış noktası ise, konsolun -Super Mario World ile paketlenmiş olarak gelmeseydi."[7] 23 Ağustos 1991 günü, 1 Nintendo US $ 199 Kuzey Amerika'da Super Nintendo Eğlence Sistemi, Süper Famicom'un yeniden tasarlanmış bir sürümünü yayınladı. SNES sonra birkaç hafta sonra bir Alman sürümü ile, GB £ 150 için Nisan 1992'de Birleşik Krallık ve İrlanda’da yayımlanmıştır. PAL bölge sürümleri joypad yol uzunluğu ve etiketleme dışında, Japon Super Famicom tasarımı kullanarak üretilmiştir. Hem NES ve Super NES Playtronic, oyuncak şirketi Estrela ve Gradiente ortak girişimiyle 1993 yılında Brezilya'da piyasaya sürüldü. [8] Super NES ve Super Famicom sadece birkaç oyun ile piyasaya sürüldü fakat bu oyunlar pazarda kabul gördü. Japonya'da, başlangıçta sadece iki oyun mevcut idi. Bunlar Super Mario World ve F-Zero'dur. Kuzey Amerika'da [9], Super Mario World, konsol ile birlikte dağıtılırken diğer ilk oyunları F-Zero, Pilotwings (yalancı 3 boyut derleme yeteneği ile), SimCity ve Gradius III oluşturdu. [10]
Murphy Iller - 1 yıl önce