Quest3D

Kısaca: Quest3D bir 3B oyun motoru ve geliştirme ortamıdır.Genellikle mimari, ürün ve tasarım gösterimlerinde, bilgisayar oyunları, eğitim yazılımları ve simulasyonları için kullanılmaktadır. Maya (yazılım), 3D Studio Max ve AutoCAD gibi 3 Boyutlu animasyon ve tasarım paketleriyle elde edilen malzeme, Quest3D’ye aktarılıp etkileşimli 3B uygulamalar geliştirmek üzre kullanılabilir. Quest3D’nin geliştiricisi Hollandalı Act-3D B.V. şirketidir. ...devamı ☟

Quest3D bir 3B oyun motoru ve geliştirme ortamıdır.Genellikle mimari, ürün ve tasarım gösterimlerinde, bilgisayar oyunları, eğitim yazılımları ve simulasyonları için kullanılmaktadır. Maya , 3D Studio Max ve AutoCAD gibi 3 Boyutlu animasyon ve tasarım paketleriyle elde edilen malzeme, Quest3D’ye aktarılıp etkileşimli 3B uygulamalar geliştirmek üzre kullanılabilir. Quest3D’nin geliştiricisi Hollandalı Act-3D B.V. şirketidir. İlk piyasaya çıkış tarihi 2001. Geliştirme ortamı Quest3D’nin en önemli vasıflarından birisi programlama yöntemidir. C++ gibi programlama dilerindeki alışılmış kod yazma yollarından farklı olarak, Quest3D’nin geliştirme ortamı neredeyse tamamen grafikseldir. Başka bir fevkalade özelliği de, geliştirici program çalışmakta iken bile uygulamayı geliştirmeye devam edebilir. Bu şu manaya gelir yaygın programlama ortamlarına ters olarak kod derlemeye ihtiyaç yoktur.

Uygulama mantığı

Quest3D uygulamaları, ‘Channels’ denilen işlevsel bileşenleri birbirine iliştirerek geliştirilir. Birbirine iliştirilmiş bileşenler, asıl program yapısını temsil eden bir ağacı biçimlendirir. Motor, bu ağaç yapısı içersindeki her ‘Channel’ı birer birer çağırarak çalışır. Bu, çalışan gerçek zamanlı bir 3B uygulamayı netice verir. Ne derleme ne de script çevirme yoktur. Çünkü ’Channel’lar derlenmiş kodlardan oluşur. Bu nedenle derlenmiş kodlarla arasında neredeyse hiç performans farkı yoktur. Script çevirirken veya sanal makinede kod çalıştırırken durum böyle değildir.

Düzenleyiciler

Quest3d ortamı, çeşitli düzenleyiclerden oluşur. Bunlar, Cahannel ağını oluşturmaya, 3B nesneleri düzenleneye, animasyon yapmaya, HLSL Level Shader Language|shader programlamaya ve LUA Script yazmaya yarar.

Yayımlama

Bitmiş uygulamalar kolayca Windows’da çalıştırılabilecek .exe dosyasına veya web sayfasında çalıştırılabilecek bir çıktı haline getirilir. Desteklenen gezginler, İnternet Explorer ve Firefox. Sistem gereksinimleri Motorun bazı işlevleri diğer birtakım donanım özelliklerini gerektirir. * Windows 2000, Windows XP, Vista (64 veya 32 bit) ve DirectX 9 * 256 MB Sistem belleği * 1 GHz İşlemci * DirectX uyumlu ekran kartı * 32 MB grafik belleği * 400 MB sabit disk alanı Lisans Ticari ve eğitim amaçlı Quest3D lisansları mevcuttur. Uygulamalar Bilgisayar oyunları, mimari gösterimler, ciddi oyunlar, simulasyonlar, TV ve Film üretimleri. Oyun başlıkları * Audiosurf is an IGF Award winning puzzle/rhythm hybrid game created by Invisible Handlebar. Audiosurf, IGF ödülü kazanmış yapboz/ritim karışımı bir oyun, Invisible Handler tarafından yapılmış. * Ship simulatorVSTEP tarafından geliştirilmiş bir gemi simulasyonu oyunu * Leo der Hase bir çocuk oyunu, Ovos real-time 3D real-time 3D tarfından yapılmış. * Chicken Football Paladin Studios tarfından insani yardım kuruluşları için geliştirilmiş. * The Endless Forest çevrimiçi bir oyun ve ekran koruyucu. Tale of Tales tarafından geliştirilmiş. * Twinners bir etkileşimli televizyon oyunu. Spanish demo Referanslar * DevMaster.net Quest3D nitelikleri * Gamasutra "Tez elden hızlı ve yeni oyun bölümleri yapmak benim için can alıcı, dolayısıyla Quest3D benim herşeyimdir.", Dylan Fitterer in "The road to IGF" Dış bağlantılar * Quest3D website * Quest3D blog

Kaynaklar

Vikipedi

Bu konuda henüz görüş yok.
Görüş/mesaj gerekli.
Markdown kullanılabilir.