OpenTTD``, Chris Sawyer`ın yaptığı ``Transport Tycoon Deluxe`` oyununun ikili dosyalarının ters mühendislik teknikleriyle C programlama diline çevirilmiş açık kaynaklı halidir. Bu çevirme işlemini, 2002 yazı ve Mart 2004 arasında Ludvig Strigeus, Interactive Disassembler programının yardımıyla tek başına gerçekleştirmiştir. O zamandan beri oyun gönüllü geliştiriciler tarafından sürekli geliştirilmekte ve büyümektedir.
``OpenTTD``, özellik yönünden özgün oyunu ikiye katlamakla birlikte kanallar, kolay ve inşa araçları gibi birçok yenilik içermektedir. Çok oyunculu desteği, özgün oyunla OpenTTD arasındaki en büyük farktır denebilir. Yerel ağ ve İnternet üzerinden uluslararası sunucularda, en fazla 10 oyuncu tek haritada oynayabilir.
TTDPatch`ın birçok özelliği OpenTTD`de de bulunmaktadır. Ve yine TTDPatch gibi GPL kullanır. Ne ``OpenTTD`` ne de TTDPatch tamamen kendi başına çalışamamaktadır - ``OpenTTD``, ``Transport Tycoon Deluxe`` ikililerine ihtiyaç duymaz ama, grafik dosyalarına ihtiyacı vardır. Son zamanlarda OpenTTD geliştiricileri, bu bağımlılıktan kurtulabilmek için tamamen kendilerine ait yeni grafikler üzerinde çalışmaktadırlar.
Aralık 2006 itibarıyla son sürümü 0.5.0 `dır.
Çalışabildiği Sistemler
Grafik, ses, ağ motoru olarak SDL kullanıldığı için, OpenTTD teorik olarak bütüm işletim sistemlerinde çalışır:- Microsoft Windows
- Mac OS X
- BeOS
- Linux
- OS/2
- FreeBSD
- Palm OS
- Pocket PC
- MorphOS
- AmigaOS (Gayrıresmi)
- SkyOS (Gayrıresmi)
- RISC OS (Gayrıresmi)
- Maemo (Beta sürümü)
- PSP (Gayrıresmi) [1]
DOS sistemi desteklenmemektedir. Aslında ``Transport Tycoon`` `un ilk hali sadece DOS üzerinde çalışırdı.