Artur Barrio

Kısaca: Artur Barrio (Artur Alipio Barrio de Sousa Lopes) Rio de Janeiro, Brezilya'da yaşayan ve çalışmalarını sürdüren bir sanatçıdır. Çalışmalarının çoğunu insanlarla etkileşim yaratan enstalasyon parçalarından oluşur. Barrio izleyiciyi sanatının bir parçası hâline getirir ve bunu sıklıkla katılanların yaptıklarının sanat olduğunun farkına varmadan sağlar. Böylece katılımcı hayattan alınmış bir deneyimden çok hayatı ile bütünleşmiş bir deneyim yaşar. Gözardı edilen çöp dahil olmak üzere gerçekliğin tü ...devamı ☟

Artur Barrio (Artur Alipio Barrio de Sousa Lopes) Rio de Janeiro, Brezilya'da yaşayan ve çalışmalarını sürdüren bir sanatçıdır. Çalışmalarının çoğunu insanlarla etkileşim yaratan enstalasyon parçalarından oluşur. Barrio izleyiciyi sanatının bir parçası haline getirir ve bunu sıklıkla katılanların yaptıklarının sanat olduğunun farkına varmadan sağlar. Böylece katılımcı hayattan alınmış bir deneyimden çok hayatı ile bütünleşmiş bir deneyim yaşar. Gözardı edilen çöp dahil olmak üzere gerçekliğin tüm yüzüyle teması cesaretlendirmek ister. Bu nesnelere bağladığımız sembolik anlamların ötesine geçebildiğimizde bu gerçekliğin varlığını tanımamızı ister. (MUD/MEAT SEWER Manifestosu) 1952 yılında Angola'da altı ay geçirerek Afrika kültürünü keşfeder. 1955 yılında Brezilya'nın Rio de Janeiro şehrine taşınır ve 1974 Portekiz Devriminde Portekiz'e döner. 1975 yılında Paris'e 1981 yılında da Amsterdam'a taşınır. Günümüzde sırasıyla Amsterdam, Aix-en-Provence ve Rio de Janeiro'da yaşamaktadır. Tarzı Artur Barrio insanlarda duyusal bir deneyim yaratmayı aramaktadır. Aşırı bir duyusal tepki yaratan, hem geçici hem de istikrarsız malzemeler kullanılır. Öğütülmüş kahve gibi malzemeler burna hakim olurken, kan ve et gibi malzemeler içgüdüsel bir tepki yaratır. Vücuda ve besinlere doğrudan bir bağlantı vardır. Bunlar yakın çevrenin tekrar gözden geçirilmesini sağlar ve bu sahnelerin nedeninin neler olabileceği sorularını doğurur. Artur Barrio normal tanıdık çevreleri değiştirir ve izleyiciyi (katılımcıyı), muhtemelen biraz rahatsızlık da vererek, herşeyin daha derinden incelenmesi gereken bir yere taşımaya çalışır. Sosyal ve siyasi durum Artur Barrio'nun kariyerinin büyük bir kısmında Brezilya, 1964 darbesinin ardından bir askeri diktatörlüktü. 1970 yılında "diktatörlüğün baskısının doruk noktasında Rio şehir merkezinde içinde kan, tırnak, tezek, çöp ve diğer atıkları içeren beş yüz plastik torba yerleştirilmesinden" oluşan Situação…DEFL…+s+…ruas…Abril…(Caddelerde şaşkınlık yaratma…durum) adlı eserini yarattı. Barrio sanatsal yartıcılıkta hangi malzemelerin kullanılabileceği konusunda her zaman sınırları zorlamıştır. Eserlerinde tuz, tuvalet kağıdı, öğütülmüş kahve, et, kan, dışkı ve idrar kullanmıştır. İlgilendiği sanat, yaratılış ve etkileşim sırasında ortaya çıktığı için eserlerinin kalıcılığı ile ilgilenmemiştir. Sanatçıya göre bu deneyimleri oluşturmak için kullanılan malzemeler sanatın kendisi olmadığından saklanmalarına gerek yoktur. Kalıcılık yerine eserlerinde yarattığı geçici deneyime olan ilgisi yüzünden eserlerinde kalıcı olmayan malzemeleri rahatlıkla kullanabilmiştir. Bu nedenle kalıcı koleksiyonlarda Barrio'nun çok az eseri bulunmaktadır. Mirası Artur Barrio artık sanat topluluğunca kabul edilmiştir. Eserleri ya da eserlerinden örnekler oluşturan replikalar giderek artan sayılarda sergilenmektedir. Ancak artık sanat topluluğu ile birlikte çalışmasının ana nedeni sanatçının tavrı değildir. Büyük değişiklik sanatçıda değil ama sanat kelimesinin içeriğinde oluşmuştur. Barrio hala müze müdürlerini ve kurumları sanat eserleri ve sergiler için tamamen gereksiz olarak görmeye devam etmektedir. Onun gözünde müze müdürleri lojistik koordinatörlere dönüşmüş ve dolayısıyla da kurumlar eserleri için geçici olarak kullanılacak bir kanal olmuştur. ve sanatta geleneksel olmayan medyanın kullanımı kabul edilebilir hale gelmiştir. Barrio'nun manifestosunda reddettiği sanat dünyasının katı ve sınırlayıcı taraflarının üzerine çıkılmıştır. Sanatçı üzerinde çalıştığı değişikliklerin geçici olduğunu kabul etmez. Artık Arutr Barrio gibi bir sanatçını genel olarak sanat dünyası ile ters düşme gereği olmadığını gözlemleyebiliriz. Artık sanatçının yaptığı sanatı kabul eden ve kucaklayan birçok sanat kurumu ortaya çıkmıştır. Sanat eserleri * Interminável, (Interminable) 2005 * Série transportáveis, (Series you transported) 2003 * Idéia Situação, (Idea Situation) 2002 * Uma Extensao no Tempo (An Extension in the Time) 1995 * A Cancela de Carne (The Gate of Meat) 1994 * N.....S....F....O....A..... (N.....S....F....O....A.....) * Minha Cabeça Está Vazia/Meus Olhos Estão Cheios, (My Head Is Empty/My Eyes Are Full) 1983 * Livro de Carne, (Book of Meat) 1978-79 LD Haneuse, photographer© * Situação T/T1, (Situation T/T1) Belo Horizonte 20/04/1970 * De dentro para fora, (Inside out) 1970 Sergileri Currículo (Resume), Exposições Individuais (Individual expositions) * “Actions After Actions,” February 8–March 19, 2006, - Goldie Paley GalleryGalleries at MooreMoore College of Art & Design * “Barrio-Beuys” 2 July – 11 September 2005, - S.M.A.K. Museum of Contemporary Art Belgium * “The Body in Contemporary Brazilian Art” 2005, - Instituto Itaú Cultural, São Paulo * Individual: 2005, - Millan gallery Antonio, São Paulo, Brazil. * Individual: 2005, - Gallery Art 21, - Rio De Janeiro, Brazil. * "Mini-Retrospective of Artur Barrio" 2005, - Frac the Provence-Alps-Côte d´Azur, Marseille, France. * Individual: 2005, - Palais de Tokyo, Paris, France. * "Inverted utopias" 2004, - The Museum of finishes Arts, Houston, U.S.A. * "ART AND SOCIETY - an Controversial Relation" 2003, - Itaú Cultural, São Paulo, S.P, Brasil. * "Violence and Passion" 2002, - Museum of Modern Art of Rio De Janeiro, R.J, Brazil * "Violence and Passion" 2002, - Santander Cultural, Porto Alegre, Brasil. * "Visceral Documents" April 30 to August 24 2008. Museo Rufino Tamayo, Mexico City. Notlar ** Salgado, Renata. “Imagem escrita / do projeto, Renata Salgado.” Rio de Janeiro, RJ : Grall, 1999 ISBN 85-7038-012-7 Kaynaklar ve okuma * The New Your Times, Art review “Walking on Coffee, Trying to Get a Fix on a Master of Impermanence” By Roberta Smith , Published: March 3, 2006 * Ramirez, Mari Carman and Olea, Hector. “Inverted Utopias: avant-garde Art in Latin America” New Haven : Yale University Press; Tex. : Museum of Fine Arts, Houston, c2004. ISBN 0-300-10269-0 * Lopes, Artur Alípio Barrio de Sousa, 1945- “Artur Barrio : Barrio-Beuys.” Gent, Belgie : Stedelijk Museum loor Actuele Kunst, 2005. ISBN 90-75679-22-X * Havlice, Patricia Pate. “Index to artistic biography” Metuchen, N.J., Scarecrow Press, 1973. ISBN 0-8108-0540-5 * Salgado, Renata. “Imagem escrita / do projeto, Renata Salgado.” Rio de Janeiro, RJ : Grall, 1999 ISBN 85-7038-012-7 * Lopes, Artur Alipio Barrio de Sousa, 1945- “Artur Barrio : Actions after actions” Philadelphia : Goldie Paley Gallery Moore College of Art and Design, c2006. ISBN 1-58442-055-3 * "Espaço aberto / espaço fechado : sites for sculpture in Modern Brazil / essays by Stephen Feeke ... [et al. ; texts by artists in the exhibition ; additional contributions by Regina Teixeira de Barros ; catalog edited by Penelope Curtis and Stephen Feeke]." Leeds : Henry Moore Institute, 2006. ISBN 1-900081-99-7 * Lopes, Artur Alípio Barrio de Sousa, 1945- “Regist(R)os / Artur Barrio” Porto [1] : Fundação de Serralves, 2000 ISBN 972-739-081-1 * Lopes, Artur Alípio Barrio de Sousa , 1945- "Title Artur Barrio / organização, Ligia Canongia ; ‪ Paulo Andrade Lemos‪‬." ‬Ro de Janeiro‪ : Modo edições, ‪‬2002‪ ISBN 85-89314-01-4 * Lopes, Artur Alípio Barrio de Sousa , 1945- "Artur Barrio : a metáfora dos fluxos 2000/1968" São Paulo : Paço das Artes ; Rio de Janeiro : Museu de Arte Moderna ; Bahia : Museu de Arte Moderna de Bahia, [2] == Dış bağlantılar İngilizce * XXIII Bienal Internacional De Sao Paulo: Artur Barrio * Case Study Artur Barrio Conservation department - S.M.A.K. Ghentc Case Study Artur Barrio – Interminável 2005 * Philadelphia Exhibitions Initiative: Goldie Paley Galley, Moore College of Art & Design * Foreign Exchange Philadelphia 02.15.06 Artforum Article By William Pym Published: February 15, 2006 * Moore College of Art & Design: New Archive: Moore Welcomes International Symposium Feb 25, 2006 * e-flux S.M.A.K. Museum of Contemporary Art Barrio-Beuys 2 July – 11 September 2005 * the-artists.org * inside installations * Walking on Coffee, Trying to Get a Fix on a Master of Impermanence New York Times Article By Roberta Smith Published: March 3, 2006

Portekizce

* ARTUR BARRIO - arturbarrio-trabalhos.blogspot.com * MUVI Museu Virtual * Vejinha Online em 27 de novembro de 2002 (com galeria de imagens) * Artigo do Jornal do Brasil em 14 de novembro de 2002 * Escola de Belas Artes (School of Fine Arts)

Kaynaklar

Vikipedi

Bu konuda henüz görüş yok.
Görüş/mesaj gerekli.
Markdown kullanılabilir.