Sunak
``Ara Pacis``, geleneksel Roma dindarlığının bir tasviri olarak İmparator ve ailesinin tanrılara kurbanlar sunarken resmedildiği, çok ayrıntılı ve ince bir ustalıkla yontulmuş kabartmalarla süslü ve bütünüyle ışık saçan beyaz mermerden yapılmış bir sunaktı. Çeşitli figürler kurban edilmek üzere büyükbaş hayvanlar vermektedirler. Bazı figürler toga`larını bir başlık gibi başlarına çekmişlerdir ve bu hareket onların resmi görevlerinin rahip olduğunu sembolize eder. Diğerleri ise zafer`i simgeleyen defne yaprağından taç giyerler. Erkekler, kadınlar ve çocukların hepsi tanrışara yaklaşmaktadırlar. Sunak, Roma heykeltraşlığının baş yapıtlarından birisi olarak kabul edilir; Geçit resmindeki figürler her ne kadar Yunan heykellerinde görülenler kadar idealize edilmemiş olsalarda portreler fark edilebilinir bir biçimde bireyseldir.Orijinal parçalar
Ara Pacis bu günkü haliyle orijinal yerinde bulunan ve Roma`da muhafaza edilebilmiş parçaların ve aralarında Paris`teki Louvre Müzesi`nin de bulunduğu yabancı müzelerde bulunan parçaların alçı röprodüksiyon`larının bir kombinasyonudur.Ara Pacis`den parçalar, Louvre Müzesi, [1]Muhafaza
Altar, orijinal olarak Tiber Nehri`nin Campus Martius olarak adlandırılan ve yüzyıllar içinde yaklaşık dört metre alüvyon tabakası altına gömülen taşma düzlüklerinden birisinde konuşluydu. İlk heykel parçaları 16. Yüzyıl`da bulunmuştu ve 1938 yılında Benito Mussolini Faşist İtalya`nın bir örneği olarak Antik Roma "temalı parkı" yaratmak teşebbüsü olarak Sunak için (Sunağın yerini değiştirerek) Augustus Mozelesi ile birlikte bir muhafaza binası yaptırdı .Charlotte Crow, The Ara Pacis, History Today, Cilt 56, Baskı 6, Sayfa 5, Haziran 2006.Günümüzde ise yine Mussolini`nin binasının olduğu yerde planı Amerikalı mimar Richard Meier tarafından yapılmış olan yeni bir muhafaza yapısı vardır.Charlotte Crow, The Ara Pacis, History Today, Cilt 56, Baskı 6, Sayfa 5, Haziran 2006.Yeni bina 2006 yılında açılmıştır ve bazı tartışmara neden olmuştur.Charlotte Crow, The Ara Pacis, History Today, Cilt 56, Baskı 6, Sayfa 5, Haziran 2006..Sonuç New York Times tarafından başarısızlık olarak tanımlanmıştırNicolai Ouroussoff,Antik Roma`da Modernizmin kehaneti, Sayfa=E.1, Yayıncı=New York Times, Tarih= 25 Eylül 2006ve görevdeki belediye başkanı Walter Veltroni`nin muhalifi (eğer seçilirse) yapıyı yıkacağını beyan etmiştir.Rachel Sanderson & Don Mills, Modern binalar Roma zevkini canlandırıyor, Sayfa A.19, National Post, 22 Nisan 2006, İng Veltroni, her halukarda, yapıyı korumuş ve 2007 Haziran`ı başlarında geleneksel 45. Valentino Garavani sergisi için dizayn ettirerek kullanmıştır. [2][3]
Kaynaklar
Linkler
- Samuel Ball Platner, ``Antik Roma`nın topografik sözlğü``: Ara Pacis, İng
- Ara Pacis Müzesi`nin orijinal internet sayfası, İng
- Heykellerin resimlerini içeren bir kaç sayfaİng
- Ara Pacis`i barındıran Meier`in müzesi hakkında makaleİng
- New York Times`ın 25 Ekim 2006 tarihli sayısından Nicolai Ouroussoff imzalı "Antik Roma`da modernizmin kehaneti" yazısı, İng
- Richard Hodges, Güncel Dünya Arkeolojisi 20, sayfa 60-62, İng
- `` Richardmeier.com`` sitesinden sunağın tasviri: Ara Pacis, İng
- Ara Pacis Museum.com: Ara Pacis ve Ara Pacis Müzesine atfedilmis web sitesi, İng
- Ara Pacis hakkında bilgi, Türkçe
Kaynak wiki |url=http://en.wikipedia.org/wiki/Ara_Pacis |tarih=05 Temmuz 2007 |dil=İngilizce |madde=Ara Pacis