Yeni gerçekllk dönemi daha çok ekol örneğidir çünkü günümüzdede devam etmektedir. Savaş zamanında mussolini hitlerin aksine sinemaya hosgörülü davramış bu sayede cok az yonetmen göç etmiştir.
1945 te italyan film endüstrisi sıkıntıya düstu. Bu kaos ortamında yeni gerçeklik akımı dogdu.sadece gerçeği yeniden incelemeyi bir film yapımı mümkündü çünkü geleneksel yapım sallantıdaydı. Fakat bu hem politik hemde sosyal bir heyecandı. Bu akım italyan sinemasının yeniden doğuşunu sembolize ediyordu.
Savaştan sonra yeni gerçeklik 10 yıl sürdü.1950lerin ortasunda italyan muhafazakar güçler ülke ile sosyal suskun sosyal eleştiriciliği birleştirdi. Geleneksel komedi ve melodram türleri desteklendi. Yeni gerçekçi yönetmenlerin amacı bir anti stüdyo görüntüsü idi. Hollywood un aksine doğal ışığı kullandılar. Stüdyo yerine savaşta zarar görmüş sokakları kullandılar ve tamamen doğal mimikler önemliydi. Aktörlerde doğaçlama yolunu seçtiler. Rosselini , açık şehir roma filmini çekerken yeterli metraja ulaşmada bulabildiği her kaynaktan yaralandı. Rosselini dönemin ekonomik koşulları hakkında “ romanın kurtuluşundan iki ay sonra çekimlere başladık , ham film bulmak tam bir karaborsaydı. Filmi gerçek olayların geçtiği mekanlarda çekiyorduk. Para bulabilmek için yatağımı sonra komedin ve aynalı dolabımı sattım” demiştir.
Fakat yinede yeni gerçekçiler hiçbir zaman geçmişle bağlarını koparmadılar. Film türü için 1930ların İtalyan sinemasında sık görülen entrika üzerine kurulmuş hikayeleri terk ettiler. Öyküleme gevşekti ve dolaysız olarak tüm öyküleyici kalıplara bağlanmıyordu. De Sica’nın Ladri di biciclette (bisiklet hırsızları 1948) veya Rosseli’nin paisa( hemşehri 1947) gibi en radikal yeni gerçekçi çalışmalar hiçbir zaman hikaye içinde tam olarak çözülmeyen tesadüfi detaylar içeriyordu. Yeni gerçekçiliğin iki vasfı vardı; ilki fakirlik işsizlik ve ekonomik kaos içindeki savaş sonrası tüm karakterlerin eylemlerini tanımlıyordu.
Yeni gerçekçilik İtalya nın o gunku tarihsel kosullari ile ortaya cıkmıstır. İtalya da faşizm yenik düşmesi romanın bombalanması sşcşlyanın işgali mussolinin fasist konsülün desteğini kaybetmesi hitlerin mussoliniyi kukla gibi kullanması ile İtalya da büyük bir kaos yaşanmaya başladı. İki ayrı savaş yaşanıyordu , alman ve müttefik orduları arasındaki savaş ile partizanlar ile mussolini arasında ki savaş. 2. dünya savaşından yenik çıkan İtalya yeni gerçekler için işsizlik evsizlik kara borsa açlık fuhuş ve kimsesiz çocuklarıyla bir kaynak oldu, ve günümüz sineması gerçekçilik anlayışının çıkısı oldu.
Luchino Visconti
Ossessione(tutlu 1942) : bir amerikan yazarırın kıtabından etkılenmıstır(postacı kapıyı iki kez calar) tek renkli kasvetli kır kasabası gorunumu vardır.
La terra (yer sarsılıyor)
Roberto Rosselini
Büyük ihtimalle yeni gercekcilik ifadesinin en açılk ornedi roma acık sehir (1945) ve hemşehri filmidir. 2. dunya savasının baslarna rosselini askeri konulu filmler yapmıstır. Mussolinin iktidardan düsmesinden sonra rosselinni yer altindan almanlara karsi savasmıs ve roma acık sehir i yapmıstır. Bu film bir rahip ve bir komünistin savasımlarını anlatır ve her ıkısınıde olumuyle biter. Yenigercekci akımın ilk yapıtıdır ve roma nın işgalinden iki ay sonra başlanmıştır.
Diğer filmleri ise hemşehri Almanya sıfır yılıdır .
Vittorio de sica
Vittorio de seca yeni gerçekçi akınım merkezinde olan üç film çekmiştir. Sciuscia (boyacı yada kaldırım çocukları 1946)ladri di biciclette(bisiklet hırsızları) umberto D(1952). Bu eseler tamamen reformist ve humanisttir.
Vittrio de secada rossolini ve cisconti gibi hemen dünya savasının sonunda sinemaya atılmıştır. 1920lerde başlayan bir film oyunculuğu kariyerine sahiptir.