Teravih Namazı

Kısaca: özel isim Ramazân-ı şerîfte, her gece yatsının farzından ve son sünnetinden sonra erkeklerin ve kadınların, Peygamberimizin sünneti olarak kıldıkları yirmi rekatlık namaz. Her dört rekatında bir terviha (dinlenme) yapıldığı için, bu namazın hepsine “terâvih” denilmiştir. Erkeklerin ve kadınların, yirmi rekat terâvih kılması sünnet-i müekkededir (Bkz. Sünnet). Peygamberimizin devamlı yaptığı nâfile ibâdetlerdendir. ...devamı ☟

Teravih Namazı
Teravih Namazı

Ramazan-ı şerifte, her gece yatsının farzından ve son sünnetinden sonra erkeklerin ve kadınların, Peygamberimizin sünneti olarak kıldıkları yirmi rekatlık namaz. Her dört rekatında bir terviha (dinlenme) yapıldığı için, bu namazın hepsine “teravih” denilmiştir. Erkeklerin ve kadınların, yirmi rekat teravih kılması sünnet-i müekkededir (bkz. Sünnet). Peygamberimizin devamlı yaptığı nafile ibadetlerdendir.

Teravih namazı Peygamber efendimizin zamanında birkaç gece, sekiz rekat, cemaatle kılınmış, bir özründen dolayı devam edilememiştir. Yalnız olarak yirmi rekat kılmıştır. Sünnet olduğu buradan anlaşıldı. Hazret-i Ömer, hazret-i Osman, hazret-i Ali ve zamanlarındaki Eshab-ı kiramın hepsi, cemaatle yirmi rekat kıldılar. Teravih namazı sünnet-i hüda sayılıp, İslam dininin şiarıdır. Müslümanların bu halifelere ve Eshab-ı kiramın icmaına (sözbirliğine) uymaları, hadis-i şerifle emrolunmuştur. Peygamber efendimiz sallallahü aleyhi ve sellem:

“Ey Müslümanlar! Muhakkak ki, Allahü teala Ramazan ayında hergün oruç tutulmasını emreyledi. Gecelerini ihya ve teravihle geçirmeyi de ben sünnet eyledim. Böylece orucun farz olduğunu ve gece ibadet etmenin sünnet olduğunu tasdik edip, sevabını umarak bunları yapan mağfiret olunup (bağışlanıp) anasından doğduğu gün gibi, günahlardan temiz olur.” buyurdu.

Teravih, yatsının son sünnetinden sonra ve vitirden önce kılınır. Bir kimse, yatsıyı kılmadan önce teravihi kılamaz. Vitirden sonra da kılınabilir. Sabah namazına kadar kılınabilir. Fecir doğunca kılınamaz. Kaza da edilmez. Çünkü, teravih kuvvetli sünnetse de, akşam ve yatsı son sünnetleri kadar kuvvetli değildir. Bu sünnetlerse kaza edilmez. Yalnız farz namazlarla vitrin kazası lazımdır. Teravihi cemaatle kılmak, sünnet-i kifayedir. Yani camide cemaatle kılındıkta, başkaları evde yalnız kılabilir, günah olmaz. Fakat, camideki cemaat sevabından mahrum kalır. Evde, bir veya birkaç kişiyle, cemaatle kılarsa, yalnız kılmaktan yirmi yedi kat fazla sevap kazanır.

Her iki rekatta bir selam verilip, hemen sonraki rekate kalkılır. Yahut dört rekatta bir selam verilir. Teravih namazı ikişer rekat olarak kılınırsa, kılınış şekli sabah nRamazan-ı şerifte, her gece yatsının farzından ve son sünnetinden sonra erkeklerin ve kadınların, Peygamberimizin sünneti olarak kıldıkları yirmi rekatlık namaz. Her dört rekatında bir terviha (dinlenme) yapıldığı için, bu namazın hepsine “teravih” denilmiştir. Erkeklerin ve kadınların, yirmi rekat teravih kılması sünnet-i müekkededir (Bkz. Sünnet). Peygamberimizin devamlı yaptığı nafile ibadetlerdendir.

Teravih namazı Peygamber efendimizin zamanında birkaç gece, sekiz rekat, cemaatle kılınmış, bir özründen dolayı devam edilememiştir. Yalnız olarak yirmi rekat kılmıştır. Sünnet olduğu buradan anlaşıldı. Hazret-i Ömer, hazret-i Osman, hazret-i Ali ve zamanlarındaki Eshab-ı kiramın hepsi, cemaatle yirmi rekat kıldılar. Teravih namazı sünnet-i hüda sayılıp, İslam dininin şiarıdır. Müslümanların bu halifelere ve Eshab-ı kiramın icmaına (sözbirliğine) uymaları, hadis-i şerifle emrolunmuştur. Peygamber efendimiz sallallahü aleyhi ve sellem:

“Ey Müslümanlar! Muhakkak ki, Allahü teala Ramazan ayında hergün oruç tutulmasını emreyledi. Gecelerini ihya ve teravihle geçirmeyi de ben sünnet eyledim. Böylece orucun farz olduğunu ve gece ibadet etmenin sünnet olduğunu tasdik edip, sevabını umarak bunları yapan mağfiret olunup (bağışlanıp) anasından doğduğu gün gibi, günahlardan temiz olur.” buyurdu.

Teravih, yatsının son sünnetinden sonra ve vitirden önce kılınır. Bir kimse, yatsıyı kılmadan önce teravihi kılamaz. Vitirden sonra da kılınabilir. Sabah namazına kadar kılınabilir. Fecir doğunca kılınamaz. Kaza da edilmez. Çünkü, teravih kuvvetli sünnetse de, akşam ve yatsı son sünnetleri kadar kuvvetli değildir. Bu sünnetlerse kaza edilmez. Yalnız farz namazlarla vitrin kazası lazımdır. Teravihi cemaatle kılmak, sünnet-i kifayedir. Yani camide cemaatle kılındıkta, başkaları evde yalnız kılabilir, günah olmaz. Fakat, camideki cemaat sevabından mahrum kalır. Evde, bir veya birkaç kişiyle, cemaatle kılarsa, yalnız kılmaktan yirmi yedi kat fazla sevap kazanır.

Her iki rekatta bir selam verilip, hemen sonraki rekate kalkılır. Yahut dört rekatta bir selam verilir. Teravih namazı ikişer rekat olarak kılınırsa, kılınış şekli sabah namazının sünneti, dörder rekat olarak kılınırsa, Yatsı namazının ilk dört rekat sünnetinin kılınışı gibidir. Her dört rekat arasında, dört rekat kılacak zaman kadar oturup, salevat veya tesbih yahut Kur’an-ı kerim okurlar veya sessiz otururlar. İki rekatte bir selam vermek ve her iftitah tekbirinde niyyet etmek daha iyidir.

Yatsıyı cemaatle kılmayanlar, teravihi cemaatle kılamazlar. Yatsıyı cemaatle kılmayan bir kimse, farzı yalnız kılıp, sonra teravihi kılan cemaate katılabilir. Teravih tamam olduktan sonra, ancak Ramazan-ı şerifte vitir namazı cemaatla kılınır. Başka zamanlarda cemaatle kılınmaz.

Ramazan-ı şerifte, her gece teravihte bir cüz okuyarak Kur’an-ı kerimi hatim yapmak da çok sevaptır (Bkz. Hatim Okumak). Teravihte hatim yapılmazsa, Fil suresinden Kur’an-ı kerimin sonuna kadar on sureden, her rekatta bir sure okunur. Tamamında bir daha okuyarak kılmak daha iyidir. Teravihe başlamadan önce, yatsının son sünnetini kıldıktan sonra, tesbih, tehlil ve tekbir okumak, teravihin her dört rekatında bir oturup istirahat etmek müstehaptır. Teravihin sonunda, bildirilen miktar kadar oturduktan sonra, vitir namazına kalkmadan, imam cemaata dönüp dua eder, cemaat amin der. Bu esnada okunacak salevatlar, tesbihler ve dualar, fıkıh (ilmihal) kitaplarında yazılıdır.amazının sünneti, dörder rekat olarak kılınırsa, Yatsı namazının ilk dört rekat sünnetinin kılınışı gibidir. Her dört rekat arasında, dört rekat kılacak zaman kadar oturup, salevat veya tesbih yahut Kur’an-ı kerim okurlar veya sessiz otururlar. İki rekatte bir selam vermek ve her iftitah tekbirinde niyyet etmek daha iyidir.

Yatsıyı cemaatle kılmayanlar, teravihi cemaatle kılamazlar. Yatsıyı cemaatle kılmayan bir kimse, farzı yalnız kılıp, sonra teravihi kılan cemaate katılabilir. Teravih tamam olduktan sonra, ancak Ramazan-ı şerifte vitir namazı cemaatla kılınır. Başka zamanlarda cemaatle kılınmaz.

Ramazan-ı şerifte, her gece teravihte bir cüz okuyarak Kur’an-ı kerimi hatim yapmak da çok sevaptır (Bkz. Hatim Okumak). Teravihte hatim yapılmazsa, Fil suresinden Kur’an-ı kerimin sonuna kadar on sureden, her rekatta bir sure okunur. Tamamında bir daha okuyarak kılmak daha iyidir. Teravihe başlamadan önce, yatsının son sünnetini kıldıktan sonra, tesbih, tehlil ve tekbir okumak, teravihin her dört rekatında bir oturup istirahat etmek müstehaptır. Teravihin sonunda, bildirilen miktar kadar oturduktan sonra, vitir namazına kalkmadan, imam cemaata dönüp dua eder, cemaat amin der. Bu esnada okunacak salevatlar, tesbihler ve dualar, fıkıh (ilmihal) kitaplarında yazılıdır.

Bu konuda henüz görüş yok.
Görüş/mesaj gerekli.
Markdown kullanılabilir.

Nafile Namazlar
6 yıl önce

ramazan geceleri kılınan teravih namazları, kuşluk namazları, gece namazları başlıca nafile namazlardır. İslam dinine göre bu namazlarda büyük sevap ve haseneler...

Namaz
3 yıl önce

akademisyenlerce teravih İslamın değil, geleneğin bir parçası olarak kabul edilir şeklinde yorumlamaktadır. Evvabin namazı: Akşam namazı ile yatsı namazı arasında...

Namaz, Cuma Namazı, Abdest, Ahiret, Akide, Ali, Allah, Ankebut Suresi, Cihad, Ebu Bekir, Ehli Beyt
Sübhaneke
3 yıl önce

ile) namaza başlayınca şunu okurdu; '' Subhaneke Allahumme ve bi-hamdike ve tebareke'smüke ve teala ceddüke ve la ilahe gayruke'' Teravih namazı dört...

Sübhaneke, Allah, Namaz, Taslak, İftitah tekbiri, İlah, İslam
Yirmisekiz Mehmed Çelebi
3 yıl önce

altında iftar açışı, namaz kılışı" anlatılmaktadır: Bu esnada Ramazan-ı Şerif geldi, oruç tuttuk ve giceleri cemaate Teravih namazı kıldırdık. Bu esnada...

Yirmisekiz Mehmed Çelebi, 17. yüzyıl, 1720, 1732, 1742, 1755, 1757, 1867, Bordeaux, Defterdar, Edirne
Gültepe, Niksar
7 yıl önce

çeşitli etkinlikler yapılır.toplu iftar yemeği yenir,sonra hep beraber teravih namazına gidilir.bayramlara çok önem verilir.köy meydanında toplu bayramlaşma...

Şapçı
6 yıl önce

olan Hamidiye (minareli) Camii, günde beş vakit, Cuma, bayram ve teravih namazlarında ibadete açıktır. Eski adıyla Süleyman Paşa Camii olarak da bilinmektedir...

ݞapçı, ݞapçı
Namazgâh (ibadet yeri)
7 yıl önce

Bunlar bayram, cuma ve teravih namazlarının kılınabileceği ordugâh tipinde büyük ölçekli namazgâhlardır. Bu tip namazgâhlar, sadece namaz kılmak için değil...

Namazgâh (ibadet yeri), Ayet, Cami, Cuma, Mescid, Namaz, Osmanlılar, İslamiyet, Şehir
Cüz
3 yıl önce

alınır. Cüz adetlerinin tespitinde "30 günlük Ramazan aylarında teravih namazlarında Kur'an'ın tamamını hatmetmek isteyen kişi bir gecede ne kadar okuması...