Bokuden, kendisini evlat edinmiş olan babasından ``Tenşin Şoden Katori Şinto-ryu`` öğrenmiş ve bu yeteneklerini ``muşa şugyoya (savaşçıların kendilerini dünyadan soyutlayarak çalışmaları) katılarak, Japonya`yı baştan başa gezerek ve döneminin en yetenekli ve bilgili kılıç ustalarıyla çalışarak geliştirmiştir. Daha sonraları ``Kaşima`` bölgesine ait ``Kaşima no taçi`` ve ``İçi no taçi`` gibi dövüş sanatına benzeyen yerel savaş sanatlarını sistematize etmiştir. Kaşima Tapınağı tanrısı, ``Takemikazuçi no kamiden aldığı ilahi ilhamla, kendi savaş sanatını ``Kaşima Şhinto-riyu`` olarak adlandırdı. Ayrıca kısa bir dönem için sistemini, ``Mutekatsu-riyu`` (eller olmadan kazanmak) olarak tanımlandı.
Sukahara Bokuden, klasik maceraperest bir şovalyeydi. Zengin bir asilzade olarak Japonya`nın sayfiye bölgelerini dolaştı, çoğu zaman bir sanatçı havasıyla macera aradı. Genellikle de aradığını buldu.
Bir anektoda göre, Bokuden` e görgüsüz bir zorba meydan okumuştu. Kendisine sitilini sorduğunda Bokuden, “Kılıçsızlık Sitili” olarak cevapladı. Zorba kendisine güldü ve Bokuden`e kılıçsız bir dövüş için meydan okudu. Bokuden, bu adamla kılıcı olmadan dövüşmeyi kabul etti fakat diğer kişileri rahatsız etmemek amacıyla bir adanın yanında dövüşmeyi önerdi. Zorba kabul etti, ama bottan adanın kıyısına atlar atlamaz kılıcını çekti, Bokudan botu geriye doğru itti ve zorbayı adada zor durumda bırakarak oradan ayrıldı. Bokuden bunu; “işte bu benim kılıçsız okulum” olarak açıkladı.
Kaynaklar
- }