Oyun, dünya yerine uzayda bilinmeyen bir gezegende geçer, başlangıç zamanı Civilization`daki taş devrinin aksine 2050`dir.
Teknolojilerin zaman farkina göre ayarlanmış olmasi haricinde oyundaki en büyük yenilik, Civilization`daki sabit askeri birlikler yerine oyuncular tarafından tasarlanabilen birliklerin üretilebilmesidir. Örneğin; civilization`da "ata binme" teknolojisini keşfettiğiniz zaman "atlı asker", "Barut" teknolojisini keşfettiğiniz zaman da "tüfekli piyade" gibi özellikleri sabit birimler üretilebilir. SMAC`da ise, teknolojiler "laser teknolojisi 1", "laser teknolojisi 2", "motor teknolojisi 1", "motor teknolojisi 2", vb şekildedir. Oyuncu bu teknolojilerin kombinasyonlarını kullanarak dilediği askeri birimleri tasarlar ve üretir. İlk defa üretilen bir tasarım için %50 prototipleme maliyeti söz konusudur. oyun-taslak