Robert Hamer İngiliz bir senarist ve film yapımcısıydı. Hassas Kalpler ve Taçlar (1949) ile İngiliz kara güldürüsünün en önemli örneklerinden birini verdi. Alec Guiness'in sekiz değişik kimliği canlandırdığı film, soyluluk kavramı üzerine başarılı bir taşlamadır. İngiliz sinemasının bu yüyıllarki güldürülerinin, yapımevinin adından yola çıkılarak "Ealing güldürüsü" olarak adlandırıldığını da belirtmek gerekir. Bir başka yapımevi olan Hammer Films ise İngiliz sinema tarihinde önemli bir yere sahiptir.
Hammer'ın önemi, İngiliz sinemasının zor koşullarda olduğu bir dönemde, korku ve bilimkurgu konularına yönelerek bu türün önemli örneklerini vermesinde ve seyircinin ilgisini bu filmlere çekmesinde yatar. Çok kısa süre içinde ve sınırlı bütçelerle çevrilen bu filmler büyük ilgi görünce Hammer Yapımevi yirmi yıl süreyle İngiliz sinemasının en önemli üreticilerinden biri oldu. Hammer'ın başarısının ardında yatan en önemli ad yönetmen Terence Fisher'dır (1904-1980). Gemilerde çalıştıktan, sinemanın çeşitli dallarında on yıl süreyle deneyim kazandıktan sonra yönetmenliğe başlayan Fisher, güldürü yanı ağır basan bir korku filmiyle Albay Bogey (1949) yönetmenliğe başladı. Romantik birkaç film yönettikten sonra 1952 yılında Hammer'a geçince, dar bütçeli korku filmlerine yöneldi ve türün en önemli yaratıcıları arasında yer aldı.
Bir plastik cerrahın, bir hastasının yüzünü sevdiği kadının yüzüne benzetmesini konu edinen Çalınmış Yüz (1952) ilk önemli filmi oldu. Korku sahnelerine de yer veren bu melodram, yönetmenin daha sonraki filmlerinin gotik öğelerinin tohumlarını taşıyordu. Terence Fisher'ın senaryo yazarı Jimmy Sangster ile işbirliğinin ilk ürünü olan Frankenstein'ın Laneti (1957) Mary Shelley'nin yarattığı kahramanı Hollywood'dan Avrupa'ya taşıdı. Canavarı Chriscopher Lee'nin, baronu Peter Cushing'in canlandırdığı film, Shelly'nin romanına çok daha uygun bir yorumla perdeye aktarılmıştı. İlkin, Dr. Frankenstein çılgın bir bilgin gibi değil, ciddi bir bilim adamı olarak ele alınıyordu. Canavarın korkunç yüzüne ise insancıl anlamlar yüklenmişti. Film, Fisher'ın gotik korku türünü büyük bir ustalıkla kullandığını da gösteriyordu. Filmin Amerika'da da gördüğü olağanüstü ilgi üzerine Amerikan Columbia ve Universal yapımevleri, Hammer'a film siparişi vermeye başladılar.