Refractor Engine

Kısaca: Refractor Engine, Digital Illusions CE tarafından Battlefield serisi için hazırlanmış oyun motorudur. Electronic Arts ve Digital Illusions CE şirketleri ''Battlefield''’ın ilk çıkan oyunları için bu oyun motorunu kullanmıştır. Refractor'ın 1.0 olan ilk versiyonu ve 2.0 olan gelişmiş versiyonu vardır. ...devamı ☟

Refractor Engine, Digital Illusions CE tarafından Battlefield serisi için hazırlanmış oyun motorudur. Electronic Arts ve Digital Illusions CE şirketleri Battlefield’ın ilk çıkan oyunları için bu oyun motorunu kullanmıştır. Refractor'ın 1.0 olan ilk versiyonu ve 2.0 olan gelişmiş versiyonu vardır.

1.0 Versiyonu ve Özellikleri

İlk olarak Codename Eagle isimli oyunda kullanılmıştır. Battlefield serisinin ilk iki oyunu olan 1942 ve Vietnam’da kullanılmıştır. Battlefield: Vietnam’da kullanılan Refractor motoru 1.0'ın biraz geliştirilmişiydi, ancak 2.0 kadar gelişmiş bir sürüm değildi. 1.0 versiyonunun grafik kalitesi idare eder durumdadır. Ancak efektler fazla gerçekçi değildir, örneğin oyun içinde bir el bombası patladığı zaman patlamanın olduğu yerde bir ışık süzmesi oluşur ve gerçekçi olmayan bir patlama efekti oluşur. Tüfek ve tabancalar ateş edildiği zaman vuruş hissi olmaz, çünkü tüfeklerden çıkan sesler etkileyici değildir. Vietnam’da bu sorunlar halledilmiş durumdadır. Hem grafikler iyileştirilmiş hem de efektlerde ilerleme kaydedilmiştir. Örneğin bir el bombası patladığı zaman ışık süzmesinin görülmesinin yanında toprak havaya kalkar. Tüfeklerin vuruş hissiyatı daha gerçekçidir.

2.0 Versiyonu ve Özellikleri

Refractor Engine'ın 2.0 versiyonu, 1.0'ın geliştirilmiş sürümüdür. Battlefield 2, 2142 ve Battlefield Play4Free’de kullanılmıştır. Ayrıca animasyon haline getirilmiş versiyonu da Heroes’da kullanılmıştır. 2.0 versiyonunun grafik kalitesinde büyük değişmeler olmuştur. Silah, çevre ve karakter modellemeleri gerçekçi hale getirilmiş ve efektlerde belirgin ilerlemeler olmuştur. Örneğin el bombası patladığı zaman toprak havaya kalkmakta, yer sarsılmakta ve oyunu oynayan oyuncunun karakteri etrafı bulanık görmektedir. Silahlardan çıkan sesler gerçekçidir. 2.0 versiyonunda tam olarak olmasa da fizik kurallarına uygunluk söz konusudur. 2.0 versiyonun en yeni hali Battlefield Play4Free’de kullanılmaktadır.

Kaynaklar

Vikipedi

Bu konuda henüz görüş yok.
Görüş/mesaj gerekli.
Markdown kullanılabilir.