Obsidian Entertainment, Inc., şirket merkezi Irvine, Kaliforniya'da bulunan bağımsız bir Amerikan video oyun geliştiricisidir. 2003 yılında Black Isle Studios'un kapanışından sonra eski Black Isle çalışanları Feargus Urquhart, Chris Avellone, Chris Parker, Darren Monahan ve Chris Jones tarafından kuruldu.
Özgün fikri mülkiyet yaratmış olmalarına rağmen, oyunlarının birçoğu lisanslı ürünlerin devam yapımlarıdır. İlk projeleri olan Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords (Türkçesi: Star Wars: Eski Cumhuriyetin Şövalyeleri II: Sith Lordları) ve Neverwinter Nights 2, ikisi de BioWare tarafından geliştirilen oyunların devamı niteliğindedir. Ardından ekip 2010 yılında ilk orijinal oyunu Alpha Protokol'ü geliştirdi. Genel olarak karışık yorumlar aldı. Obsidian'ın diğer öne çıkan eserleri olan Fallout: New Vegas, Dungeon Siege III ve South Park: The Stick of Truth (Türkçesi: South Park: Doğruluk Çubuğu) oyunlarının tümü de lisanslı ürünlerdir.
Stüdyo geçmişi boyunca, Futureblight, Dwarves, Aliens: Crucible ve Stormlands da dahil olmak üzere birçok proje iptal edildi. Çok sayıda projenin iptali nedeniyle şirket 2012'de ciddi bir finansal krize girdi. Sonuç olarak, Obsidian bir sonraki oyununu kitlesel fonlama ile başlatmaya karar verdi. Pillars of Eternity adlı bu oyun, izometrik bir perspektiften oynanan ve son derece başarılı bir rol yapma oyunu oldu ve stüdyoyu kapanıştan kurtardı. Ekibin odak noktası daha sonra lisanslı ürünlerin geliştirilmesinden stüdyoya ait kendi fikri mülkiyetine dayalı orijinal oyunlar geliştirmeye odaklandı. Obsidian, eski Interplay Entertainment çalışanlarının kurduğu inXile Entertainment adlı stüdyo ile yakın bir ilişki geliştirdi. Şirketin en son oyunları; iyi ve kötü arasındaki savaşın kötülüğün üste çıkmasından dolayı savaşıldığı bir dünyada oynanan rol yapma oyunu olan Tyranny ve tankları kontrol etmeye odaklanan çok oyunculu bir çevrimiçi oyun olan Armored Warware adlı oyundur.