Mirror's Edge

Kısaca: Mirror's Edge, EA Digital Illusions CE (DICE) tarafından geliştirilen ve Electronic Arts tarafından yayımlanan, birinci şahıs aksiyon-macera türündeki video oyunu. 10 Temmuz 2007'de duyurulan oyun, 2008'in kasım ayında PlayStation 3 ve Xbox 360 platformları için piyasaya sürüldü. ...devamı ☟

Mirror's Edge
Mirror's Edge

PlayStation 3 & Xbox 360 |AUS=13 Kasım 2008}}}}Microsoft Windows |EU=16 Ocak 2009 14 Şubat 2011'de yapılan açıklamada Patrick Soderlund, ilk Mirror's Edge oyununun beklenen satış değerlerini karşılamadığı, tüm DICE ekibinin Battlefield 3 üzerinde çalıştığını ve Mirror's Edge 2'nin askıya alındığını söyledi.

Oynanış

Mirror's Edgede oyuncular, Faith adlı ana karakteri, birinci şahıs bakış açısıyla kontrol etmektedir. Şehirdeki binaların çatılarında koşmak, belli noktalardan atlamak gibi çeşitli hareketler oynanışın temelini oluşturur. Oyundaki hareket ve tekniklerin çoğunda parkourdan esinlenilmiştir. Yapımcı Owen O'Brien'a göre Mirror's Edge, "gerilimi nakletme ve çevreyler fiziksel temas" ve henüz birinci şahıs nişancı türünde görülmemiş hareket özgürlüğünü telkin etme amacı gütmektedir. Bu, sadece parkourda kullanılan hareket ve tekniklerle değil; kameranın, karakterin hareketlerine göre davranmasıyla da sağlanmaktadır. Faith koşarken hızını artırırsa kameranın sallanma oranının da artması veya karakter yuvarlandığında yine kameranın dönmesi bu davranışlara örnek olarak verilebilir. Ek olarak Faith'in gözdesi, kolları ve bacakları yapılan harekete göre gözükmektedir. Oynanış esnasında karakterin momentumu büyük önem taşır. Oyuncular, bazı hareketleri art arda yapabilmek için momentumu korumak ve hareketleri akışkan olarak yapmalıdır. Eğer Faith, bir hareketi yapmak için gereken momentuma ulaşamazsa ya düşer ya da hareketi kısmen, zorlukla gerçekleştirir. Kontroller ise basitleştirilmiş ve yapılacak hareketlere göre davranış gösterecek biçimdedir. "Yukarı" butonuna basıldığında, duruma göre zıplama, tutunma tırmanma gibi hareketler; "aşağı" butonuna basıldığında ise yine duruma göre kayma, yuvarlanma ve çömelme gibi hareketler gerçekleştirilmektedir. Oyunculara kolaylık olması amacıyla oyunda yer alan ve "Runner Vision" olarak adlandırılan sistem sayesinde yere ve zamana göre basılan butonların gerçekleştirdikleri işlevler farklılık gösterir. Yine kırmızı olarak renklendirilen boru, rampa ve kapılar; oyuncuların gitmesi gereken yerleri göstererek ilerlemeyi kolaylaştırıcı etmenlerden biri olarak yer almaktadır. Dış bağlantılar * Official website * Official soundtrack website *

Kaynaklar

Vikipedi

Bu konuda henüz görüş yok.
Görüş/mesaj gerekli.
Markdown kullanılabilir.