PC
15 - 18 Mayıs 2012'de, PC versiyonu ise 1 Haziran 2012'de Rockstar Vancouver tarafından geliştirilen ve Rockstar Games tarafından da yayımlanan Üçüncü şahıs nişancı türünde bir video oyunudur. Finlandiyalı oyun geliştiricisi Remedy Entertainment tarafından geliştirilmeyen ve senarist Sam Lake tarafından da yazılmayan serideki ilk oyundur. Oyunun başlangıçta 2009 sonu çıkması planlanmıştı, ancak "geliştirme süresinin uzaması oyunun karına" olduğu belirtirilerek diğer Take Two Interactive serilerinin yanında oyunun çıkışı 2012'ye çekildi. Genel Max Payne 3’te olaylar Max Payne 2’den dokuz yıl sonrasını konu almaktadır. Yorgun polis Max Payne, New York Polis Departmanı'yla ilişkilerini kesip Brezilya’nın Sao Paulo kentinde zengin bir işadamının özel güvenliği olarak çalışmaya başlar. Max Payne'nin oyundaki asıl göreviyse, Comando Sombra adındaki bir sokak çetesi tarafından fidye karşılığından kaçırılan, patronu Rodrigo Branco’nun eşi Fabiana Branco'yu çetenin elinden kurtarmaktır. Oyunun asıl ana hikayesinin yanında, hikaye flashback'lerle bir ileri bir geriye doğru akmaktadır. Bu da oyuncuya Max Payne'nin hikayesinin tüm inceliklerini ve geçmişini göstermektedir. Max Payne, Branco’nun eşi için istedikleri fidyeyi değiş tokuş etmek için çeteyle bir futbol stadında buluşur lakin stadda Crachá Preto adlı tanımadıkları askeri bir çete tarafından fidye baskına uğrar. Hem Branco'nun eşi Fabiana'yı hem de fidye parasını kaybeden Max, bu noktadan sonra Fabiana'yı bulup çetenin elinden kurtarmak için kendisini büyük bir maceranın ortasında bulur... Üçüncü oyunun hikayesi, ilk iki oyundan farklı olarak çizgi roman konseptinde anlatılmadı. Onun yerine oyun içi bir anlatım entegre edildi. Rockstar’ın bundaki amacı, oyunu bölmeden hikayeyi oyun içinde bir bütün olarak sunabilmek. Camların kırılması, kanların fışkırması, eşyaların parçalanması ve tabii ki hedefine kadar takip eden geliştirilmiş kurşun kamera açısı, aksiyonu hep zirvede tutmaya yardımcı olmakta ve oyundaki aksiyonun hiç durmamasına olanak sağlamaktadır. Max Payne ilk iki oyunda kendini sağa sola atabiliyorken, bu kez kurşunlardan kaçmak için kendini bir yere attığında çevre ile etkileşime girebilmekte; hatta omuzunu veya elini destek olarak kullanıp düşeceği yerden gelen darbeyi absorbe edebilmektedir. Özellikler * Oyun yalnızca Rockstar Vancouver tarafından değil; Toronto, Londra ve New England'daki Rockstar stüdyolarının da desteğiyle geliştirildi. * Max'i yine James McCaffrey seslendirdi. * Oyun, Brezilya'nın yanı sıra New Jersey ve Panama gibi Amerika'nın çesitli bölgelerinde de geçmektedir. * Hikaye çizgisel değil (en azından biraz) ve zaman zaman flashback'lerle ileri-geri gidiş gelişler mevcut. * Çizgi roman tadındaki ara sahneler geri döndü, ancak alışıldığından biraz farklı. Bu sahneler tamamen oyun içi görsellerden ve "24" tarzı aksiyon sekanslarıyla dolu. * Önceden hazırlanmış birçok enteresan sahne mevcut. * Bullet Time (zamanı yavaşlatma benzeri oynanış mekaniği), düşman öldürdükçe doluyor. * Max, aynı anda 3 farklı silah taşıyabiliyor ve iki farklı silahı aynı anda iki elinde kullanabiliyor. * Bir çeşit siper alma mekaniği mevcut. * Oyunda, GTA IV'te de kullanılan RAGE ve Euphoria motoru kullanıldı. * Max Payne 3'te seride bir ilk olarak çoklu oyuncu (multiplayer) özelliği mevcut. == Karakterler