Marion Cecilia Davies (doğum adı Marion Cecilia Douras ; 3 Ocak 1897 - 22 Eylül 1961) Amerikalı aktris, yapımcı, senarist ve hayırseverdi. Dini bir manastırda eğitim gören Davies, koro kızı olarak kariyer yapmak için okuldan kaçtı. Bir genç olarak, birkaç Broadway müzikalinde ve bir film olan Runaway Romany'de (1917) rol aldı. Kısa süre sonra Ziegfeld Follies'de öne çıkan bir oyuncu oldu. 1916 Follies'de sahne alırken, on dokuz yaşındaki Marion, elli üç yaşındaki gazete sahibi büyük işadamı olan William Randolph Hearst ile tanıştı ve onun metresi oldu. Hearst, Davies'in kariyerinin yönetimini devraldı ve onu sinema oyuncusu olarak terfi ettirdi.
Hearst, Davies'in filmlerini finanse etti ve kariyerini gazeteleri ve Hearst Haber Filmleri aracılığıyla kapsamlı bir şekilde tanıttı. Filmlerini yapmak için Cosmopolitan Pictures'ı kurdu. 1924'e gelindiğinde, Davies, kendi yıllarının en büyük gişe hitleri arasında yer alan When Knighthood Was in Flower ve Little Old New York'un popülaritesi sayesinde Hollywood'un 1 numaralı kadın gişe yıldızıydı. Caz Çağı'nın zirvesi sırasında , Davies, Hollywood aktörleri ve siyasi seçkinler için cömert suarelerin hostesi olarak ünlendi. Ancak, 1924'te film yapımcısı Thomas Ince, Hearst'ün yatındaki bir partide öldüğünde adı skandalla ilişkilendirildi.
Büyük Buhran sırasında sinema kariyerindeki düşüşün ardından, Davies alkolizmle boğuştu ve 1937'de kendini hasta olan Hearst'e ve hayır işlerine adamak için ekrandan emekli oldu. Hearst'ün ilerleyen yaşına rağmen, Davies 1951'deki ölümüne kadar onun sadık arkadaşı olarak kaldı. Hearst'ün ölümünden on bir hafta sonra, deniz kaptanı Horace Brown ile evlendi ve evlilikleri, Davies'in 1961'de 64 yaşında, çenesindeki malign osteomiyeliti (kemik kanseri) nedeniyle kendi ölümüne kadar sürdü
Öldüğü sıralarda Davies yetenekli bir oyuncu olarak kendini kanıtlamasından çok, Citizen Kane (1941) filmindeki Susan Alexander Kane karakteriyle olan ilişkisi ile anıldı. Filmdeki karakter, başroldeki karakterin terfi ettirmeye çalıştığı yeteneksiz bir şarkıcıydı. Bu karakterin aslında Davies'ten esinlenerek yaratıldığı yaygın olarak kabul edildi. Bununla birlikte, yazar-yönetmen Orson Welles de dahil olmak üzere birçok yorumcu, Davies'in, Hearst'ün himayesinin yarardan çok zarar verdiği yetenekli bir aktris ve komedyen olduğunu savundu. Welles, son yıllarında, filmin Davies'in popülaritesi ve bir aktris olarak yetenekleri hakkında yarattığı yaygın yanlış anlamaları düzeltmeye çalıştı.