“Kathar” adı, sözcük anlamıyla arınmış anlamına gelir. Albigeois olarak da adlandırılan Katharlar`ın (Cathares) temel görüşleri şöyle özetlenebilir:
- Ruhun dünyevi kurtuluşa ermesi için pek çok defa bedenlenmesi gerekir.
- Ruhun kurtuluşunu maddi bağlardan kopma yoluyla aramak gerekir.
- Nefis terbiyesi ruhun kurtuluş sürecini hızlandırıcı bir yoldur.
- Dünyada düalite (ikilem) ilkesi geçerlidir.
- Dünya`da Satan`ın (şeytanın) egemenliği hüküm sürdüğünden, Dünya yaşamı ötesinde bir cehennemden söz etmeye gerek yoktur. (Yani cehennem bizzat yaşadığımız kötülük dolu yeryüzü olarak kabul edilebilir.)
- Kötülüğün kaynağı bedensel istekler, maddi hırslardır.
- İsa Peygamber`in dediği gibi, mal mülk edinme kaygısı kaçınılması gereken nefsani bir kaygıdır.
- İsa Peygamber Tanrı`nın oğlu değildir, o da hepimiz gibi, bir ruhtur.
- Katoliklik boş inançlardan başka bir şey değildir.
Kilise ve krallık Katharlar`ı birkaç kez imha girişiminde bulunmuş ve bunu sonunda 13. yy.`da Haçlı orduları başarmıştır. 20.000 kişinin katledilmesi ve keşişlerin yakılmasından sonra, Kathar tradisyonu kısmen Trubadur`lar tarafından sürdürülmeye çalışılmışsa da, bunların yaymaya çalıştıkları öğreti de yine Engizisyon tarafından yasaklanmıştır.
Yüzyıllarca unutulmuş durumda kalan kathar öğretisi, 20.yy`da ünlü reenkarnasyon araştırmacısı İngiliz psikiyatr Dr. Arthur Guirdham`ın araştırmalarıyla yeniden gündeme getirilmiştir.
Mine Saulnier adlı bir Türk araştırmacı-yazar, "Gülün Öteki Adı" adlı kitabında, ortak mülkiyeti savunan Şeyh Bedrettin`in Kathar öğretisinden esinlendiğini ileri sürer.
Bu halkın günümüzde Alevi - Bektaşi olarak adlandırılan din ile aynı dünya görüşüne sahip olduğu iddia edilmektedir}.
İç bağlantı
Kaynak
- Les cathares et la rí©incarnation, Editions Payot, Paris, 1971
- Dharma Ansiklopedi
Catarisme