Han Sai Por

Kısaca: Han Sai Por (韩少芙 - Hán Shàofú; 19 Temmuz 1943) Singapurlu heykeltıraş. Nanyang Güzel Sanatlar Akademisi (NAFA), East Ham Sanat Koleji, Wolverhampton Sanat Koleji (şimdi Wolverhampton Üniversitesi Sanat ve Dizayn Okulu) ve Lincoln Üniversitesinden,Yeni Zelanda mezun olmuştur. 1997'de tam zamanlı sanatçılığa başlamasından önce NAFA, LASALLE-SIA Sanat Koleji ve Ulusal Eğitim Enstitüsü, Nanyang Teknoloji Üniversitesinde yarı zamanlı eğitmenlik yapmıştır. ...devamı ☟

Han Sai Por (韩少芙 - Hán Shàofú; 19 Temmuz 1943) Singapurlu heykeltıraş. Nanyang Güzel

Sanat

lar Akademisi
(NAFA), East Ham

Sanat

Koleji, Wolverhampton

Sanat

Koleji (şimdi Wolverhampton Üniversitesi

Sanat

ve Dizayn Okulu) ve Lincoln Üniversitesinden,Yeni Zelanda mezun olmuştur. 1997'de tam zamanlı sanatçılığa başlamasından önce NAFA, LASALLE-SIA

Sanat

Koleji
ve Ulusal Eğitim Enstitüsü, Nanyang Teknoloji Üniversitesinde yarı zamanlı eğitmenlik yapmıştır. Han aralarında Çin, Danimarka, Japonya, Malezya, Yeni Zelanda ve Güney Kore'nin de bulunduğu yerel ve uluslararası birçok sergide yer almıştır. İlk Dört Boyut isimli bireysel sergisini 1993 yılında Ulusal Singapur Müzesinde gerçekleştirmiştir. Heykelleri dünyanın dört bir tarafında bulunabilir. Örneğin Japonya'da Osaka, Shōdoshima ve Kagawa Prefecture'de, Malezya'da Kuala Lumpur ve Sarawak'da ve Washington, D.C. bunlardan birkaçıdır. Singapur'da kendisinden sipariş edilen heykelleri Capital Tower, Singapore, Savunma Bilimi Organizasyonu Ulusal Laboratuvarı, Esplanade – Theatres on the Bay, Ulusal Singapur Müzesi, Revenue House, Singapur Changi Havalimanı Terminal 3, Suntec City Mall ve Woodlands Bölge Kütüphanesinde görmek mümkündür. 2001 yılında Han Heykel Topluluğu (Singapur) kurucu başkanlığı görevini yapmıştır ve halen topluluğun fahri başkanıdır. 2009'da Fort Canning Parkındaki Topluluğun Heykel Pavyonunda ilk artist in residence olmuş ve burada tembusu ağaçlarının gövdelerinden heykeller üzerinde çalışmıştır. Han belki de en çok organik biçimlerdeki taş heykelleri ile tanınmaktadır. Bunların örnekleri arasında Growth (Büyüme) (1985), Spirit of Nature (Doğanın Ruhu) (1988), Object C (Nesne C) (1992) ve Seeds (Tohumlar) (2006) adlı çalışmaları bulunmaktadır. Ulusal Müze'de bulunan son eseri Müze'nin yeniden geliştirilmesi sırasında Fort Canning Tepelerinden çıkartılan kumtaşlarından yontulmuş iki büyük tohumdan oluşmaktadır. Ancak, sanatçının tüm eserleri çok geniştir ve geometrik yapıların bir koleksiyonu olan Dört Boyut (1993) ve yine Müze'de yer alan ve tek bir granit kayadan elde edilmiş herbirinin sonunda daha küçük blokların yer aldığı altı tane yekpare blok sırasından oluşan 20 Tonnes (20 Ton) (2002) adlı eserleri de içermektedir.

Sanat

a katkılarından dolayı Han'a 1995 yılında

Sanat

Kültür Madalyası
verilmiştir. Aynı zamanda 2005 yılında Lalit Kala Akademisi (Hindistan Ulusal

Sanat

Akademisi) tarafından düzenlenen 11. trienalin heykel ve resim bölümünde kazanan olmuştur. Ertesi yıl ise Çin'de Olağanüstü Şehir Heykel Ödülüne layık görülmüştür. Erken Dönem ve Eğitimi Han Sai Por 19 Temmuz 1943'te Singapur'da Japon istilası sırasında dünyaya gelmiştir. Fakir bir çiftin altı çocuğundan biridir. Ailesi Changi'de karton kutulardan ve hindistancevizi yapraklarından yapılma bir gecekonduda yaşamaktaydı. Buna rağmen Han mutlu bir çocukluk dönemi geçirmiş ve sürekli evlerinin yakınlarındaki plaja kumdan hayvan figürleri yapmaya gitmiştir. Bu deneyim kendisine doğaya değer vermeyi öğretmiş ve macera ile keşif duygularını aşılamıştır. On yaşında iken Han annesi tarafından kendisine verilen bir kitap sayesinde Michelangelo'nun heykelleri ile tanışmıştır. Han Yock Eng Lisesi'nde (şimdi Yuying Ortaokulu) ve ardından 1965 ve 1968 yılları arasında Singapur Öğretmen Eğitim Koleji'nde eğitim görmüştür. Öğretmen olarak çalıştığı dönemde 1975 ila 1977 yılları arasında Nanyang Güzel

Sanat

lar Akademisinde
(NAFA) yarı zamanlı olarak derslere katılmıştır. Bir miktar para biriktirdikten sonra güzel sanatlar çalışacağı East Ham

Sanat

Koleji (1979–1980) ve Güzel

Sanat

lar'da B.A. derecesi alacağı Wolverhampton

Sanat

Koleji'nin (1980–1983) bulunduğu Birleşik Krallığa gitmiştir. Han hayatını sürdürmek için aşçı, otel hizmetçisi, garson ve sokak sanatçısı olarak çalışmıştır. Han 1983 yılında Singapur'a dönmüş ve Nanyang Kız Lisesi'ndeki yeni açılmış Seçmeli

Sanat

Programının öncü iki eğitmeninden biri olmuştur. 1987'de sanatsal çabalarını desteklemek amacıyla NAFA'da (1987–1993), LASALLE-SIA

Sanat

Kolejinde
(1987–1993) ve Ulusal Eğitim Enstitüsü, Nanyang Teknoloji Üniversitesinde (1994–1996). yarı zamanlı eğitmenliğe başlamıştır. Ardından, Lincoln, Canterbury, Yeni Zelanda'daki Lincoln Üniversitesinde "Peyzaj Mimarlığı" konusunda ileri çalışmalarda bulunmuştur. Han'ın ilk kişisel sergisi 18 ila 28 Şubat 1993 arasındaki Singapur Ulusal Müzesinde gerçekleştirilen Four Dimensions (Dört Boyut) sergisi olmuştur. Singapur'da gerçekleştirdiği diğer kişisel sergiler ise Rainforest (Yağmur Ormanları) (Plastique Kinetic Worms, 1999) ve 20 Tonnes – Physical Consequences (20 Ton - Fiziksel Sonuçlar) (Ministry of Information, Communications and the Arts ARTrium, 2002) adlı sergilerdir. Han 1997 yılında tam zamanlı heykeltıraş olarak çalışmaya başlamıştır. Cactus (Kaktüs), Tropical Leaves (Tropikal Yapraklar)(her ikisi de 1994) ve The Wave of Life (Yaşam Dalgası) Washington, D.C.'de Singapur Büyükelçiliğinde Sİngapurda kendisinden sipariş edilen heykeller ise "Capital Tower", Singapur'da (Shimmering Pearls I, 1999),, Savunma Bilimi Organizasyonu Ulusal Laboratuvarı,(Tropical Brain Forest, 2003),,Esplanade – Theatres on the Bay (Seed Series, 1998),, Ulusal Singapur Müzesi (20 Tonnes, 2002; ve Seeds, 2006), One Marina Boulevard (Progressive Flows, 2004),Singapur Changi Havalimanı Terminal 3 (Flora Inspiration, 2007),, Singapur Changi Havalimanı VIP Kompleksi (Singapore – A Garden City, 2004), UOB Plaza (Two Figures, 1993), şeklindedir. 2001'de kurulan Singapur Heykel Topluluğunun kurucu başkanıdır ve fahri başkanlığı devam etmektedir. Mayıs 2008'de Fort Canning Park'ta bulunan Topluluğun Heykel Pavyonundaki ilk artist in residence olmuştu ve burada tembusu ağaçlarının gövdelerinden heykeller üzerinde çalışmıştır. Proje heykeltıraşlara ve yerleştirme sanatçılarına çalışma ortamı sağlamak ve park çevresinde halk ile buluşmalarını sağlamak amacıyla gliştirilen Asya Pasifik Bira Vakfı İlham Programı tarafından finanse edilmiştir. Han 1 Temmuz 2008'den 30 Haziran 2011'e kadar Fourth Singapore Note ve Coin Advisory Committee üyesidir. Buradaki görevleri arasında Singapur Para Otoritelerine yeni para tasarımı hakkında bilgi vermek de vardır. 2005 yılında Ulusal

Sanat

Konseyi'nin ve JTC Şirketinin yardımıyla Seletar Air Baseden bir askeri kamptan JTC tarafından sanatçı köyüne dönüştürülmüş Wessex'te asansörsüz bir apartman olan Workloft@Wessexe yerleşmiştir. Sanat Belki de en çok organik biçimlerdeki taş heykelleri ile tanınmaktadır. Heykelini " dışarı çıkmak için bir savaş veren bir iç yaşam kuvveti" olarak tanımlamaktadır. Taş ve mermerden yana tercihi olan Han Han genellikle kendi çalışmalrı için Çin, İtalya, Japonya, Malezya ve Singapur'daki taş ocaklarından taş satın almaktadır. Sadece kişisel sergilerindeki parçaların taşlarının değeri 20,000 Singapur Doları dolayındadır. Buna rağmen kendisini başkalarından aldığı cesaret, tanınırlık ve teşekkür ile motive etmektedir. Spirit of Nature (1988) üç siyah granit oval ve küresel forma sahiptir. Object C (1992) adlı eseri donuk gri bir granitten yapılmıştır ve bir kanoyu tasvir etmektedir.Seeds (2006) adlı eseri ise, Fort Canning Hill'den National Museum'un yeniden inşası sırasında çıkarılmış olan dev kumtaşlarından yontulmuştur ve tohumları tasvir etmektedir.

Sanat

tarihçisi ve eleştirmen T.K. Sabapathy, Han modern dönemde insan ve doğa arasındaki kolay olmayan bir ilişki ile ilgilenmektedir ve insalar için "insanların doğanın bir parçası olduğu ve doğadan bağımsız olmadığı"nı hatırlatma konusunda bir arzuya sahip olduğu yorumunu yapmıştır. Ödüller 1988'de Han, Ulusal

Sanat

Müzesi Galerisi'ndeki Basics (Temeller) isimli sergiye katılımından dolayı Singapur Ulusal Tiyatro Şirketi tarafından verilen En İyi Giriş ödülünü almıştır. bir heykel parkına dönüştürmüştür. Ödül davetinde Han, "maddelerle zor ve fiziksellik talep eden bir ilişki kuran", "heykel konusunda her zaman tutkulu ve enerjik olan" "tam anlamıyla bir heykaltıraş" olarak bahsedilmiştir. olmuştur. 2005 yılında Lalit Kala Akademisi (Hindistan Ulusal

Sanat

Akademisi) tarafından düzenlenmiş olan 11. trienalde Bud, Leaf and Seed Series (Tomurcuk, Yaprak ve Tohum Serileri) isimli çalışmasıyla trienalin heykel ve resim bölümünde kazanan olmuştur. Ertesi sene ise Çin'de Olağanüstü Şehir Heykel Ödülü'nü kazanmıştır. Temel Sergileri Yukarıdaki tabloda yer alan bazı bilgiler sitesinden alınmıştır. Çalışmaları * . * . * . Notlar Referanslar * . * . * . * . * . * . * . * . * . İleri Okumalar * . * . * . * . * . Dış bağlantılar * Han Sai Por Resmi Sitesi * LASALLE College of the Arts Resmi Sitesi * Nanyang Academy of Fine Arts Resmi Sitesi * Sculpture Society (Singapur) Resmi Sitesi

Kaynaklar

Vikipedi

Bu konuda henüz görüş yok.
Görüş/mesaj gerekli.
Markdown kullanılabilir.