Germaine Dulac ( French: ; Charlotte Elisabeth Germaine Saisset-Schneider doğumlu; 17 Kasım 1882 – 20 Temmuz 1942) 1882 Fransa doğumlu. Müzik ve opera eğitimi aldı. Döneminin öncü radikal feministlerinden biri olarak Fransız sufrajet hareketinin yayın organlarından La Française’in editörlüğünü yaptı. Tiyatro ve sinema eleştiri yazıları yazdı. 1925’te küçük bir yapım şirketi kurdu ve küçük bütçeli işler yaptı. Madame Beudet’in Gülüşü Fransız sinemasında empresyonizmin öncülerinden biri oldu. Deniz Kabuğu ve Rahip filmi ve diğer deneysel filmleriyle Fransız sinemasının ikinci avangard döneminin önemli isimlerinden biri oldu. 1920’lerin sonlarında Fransa’da sinema kulüplerinin kuruluşunda emeği vardır. 1930’dan ölümüne kadar Pathé ve Gaumont’ta çalıştı. Avangard sinemanın ve feminist sinemanın ilk örnekleri sayılan 37 film yaptı.
Bugün en iyi izlenimci filmi La Souriante Madame Beudet ( The Smiling Madam Beudet, 1922/23) ve Sürrealist deneyi La Coquille et le Clergyman ( The Seashell and Clergyman, 1928) ile tanınır.
Germaine Dulac, Amiens, Fransa'da dünyaya geldi. Babasının işi, ailenin küçük garnizon kasabaları arasında sık sık hareket etmesini gerektirdiği için Germaine, büyükannesi ile birlikte Paris'te yaşamaya gönderildi. Kısa süre sonra sanatla ilgilenmeye başladı ve müzik, resim ve tiyatro eğitimi aldı. Ebeveynlerinin ölümünden sonra Dulac Paris'e taşındı ve sosyalizm ve feminizme olan artan ilgisini gazetecilik kariyeriyle birleştirdi. 1905'te üst sınıf bir aileden gelen bir ziraat mühendisi olan Louis-Albert Dulac ile evlendi. Dört yıl sonra Jane Misme tarafından düzenlenen ve sonunda drama eleştirmeni olduğu feminist bir dergi olan La Française için yazmaya başladı. Dulac ayrıca zamanın radikal feminist dergisi La Fronde'nin editör kadrosunda çalışma zamanı buldu. Ayrıca film yapımına ilk girişinden önce hareketsiz fotoğrafçılığa olan ilgisini sürdürmeye başladı.