Georges Seurat

Kısaca: Fransız ressamı (Paris 1859- ay.y. 1891). Orta halli bir ailenin çocuğuydu. Genç yaşta heykeltıraş Lequien'in yönetiminde resme başladı. Sonra Güzel Sanatlar yüksekokulunda İngres'in klasik anlayışına bağlı olan Lehmann'ın atelyesine girdi. Zamanından önce olgunlaştı; kimyacıların ve gözün görme yeteneği üstünde çalışan nazariyecilerin araştırmalarına merak sardı. Askerlik hizmetini Brest'te yaptı; peyzajlarının birçoğuna ilham kaynağı olan Bretagne ye Normandiya limanlarına sık sık gitti. 18 ...devamı ☟

Georges Seurat
Georges Seurat

Fransız ressamı (Paris 1859- ay.y. 1891). Orta halli bir ailenin çocuğuydu. Genç yaşta heykeltıraş Lequien'in yönetiminde resme başladı. Sonra Güzel Sanatlar yüksekokulunda İngres'in klasik anlayışına bağlı olan Lehmann'ın atelyesine girdi. Zamanından önce olgunlaştı; kimyacıların ve gözün görme yeteneği üstünde çalışan nazariyecilerin araştırmalarına merak sardı.

Askerlik hizmetini Brest'te yaptı; peyzajlarının birçoğuna ilham kaynağı olan Bretagne ye Normandiya limanlarına sık sık gitti. 1883 Salon'una ressam Aman-Jean'ın bir portresini gönderdi. Bağımsız Sanatçılar salonunun kurulmasında rol oynadı. Burada, etkisinde kalan ve «bölmeci», «yeni izlenimci» veya «noktacı» adiyle anılan ressamları (Paul Signac, Cross, Van Rysselberghe, Luce, Petitjean, Dubois-Pillet) çevresinde topladı. Çok serbest bir anlayış ve çekici bir duyarlıkla yaptığı çalışmalardan sonra, Chevreuil'ün bulduğu «eş zamanlı karşıtlık» kanunlarını benimsedi.

Chevreuil gölgenin ışığı güçlendirdiğini ve birbirine karşıt değerlerin karşılıklı olarak birbirini yücelttiğini fark etmişti. Seurat izlenimcilerin araştırmalarım en aşırı sonuçlara vardırarak, birbirinden kesinlikle ayrı fırça vuruşlarıyla resim yaptı; ama ışığın titreşimini yansıtacak yerde; şekilleri ve hacimleri asıllarına göre vermeye çalıştı. Tekniğiyle «fovist»leri etkiledi, teorilerinin kesinliği de «kübist»leri kendine çekti.

Bütün önemli tablolarını yedi yıl içinde yaptı. Bunların ilki Yıkanma'dır (Tate gallery, Londra). 1886'da, güçlü kişiliğinin etkisinde kalan Pissarro aracılığıyla izlenimcilerin sekizinci sergisine katılarak uzun bir çalışmanın ürünü olan Büyük Jatte'ta Yazın Bir Pazar Günü (Art İnstitue, Chicago) adlı şaheserini gönderdi. Aynı tabloyu Honfleur ve Grandcamp'ın deniz peyzajlarının yanında sergilenmek üzere ikinci Bağımsızlar sergisine ve Brüksel'e de gönderdi, ama eseri ilgi görmedi.

Bu arada, başka bir büyük kompozisyon olan ve Sirk Geçidi ile birlikte 1888'deki Bağımsızlar sergisinde sergilediği Poz Veren Kadınlar'la ilgili çalışmalarını hızlandırdı. Yaz ayını, Port-en-Bessin ve Crotoy'da geçirdi; burada, Bağımsızlar salonunda sergilenen birçok peyzaj yaptı. 1890 Salonuna ise Chahur ile Pudralanan Genç Kadın adlı eserlerini gönderdi.

1891'de bir önceki yaz mevsiminde Gravelines'de yaptığı manzara resimlerini ve bitmemiş olmasına rağmen Sirk'i sergiledi. Ama yoğun çalışma sonunda bitkin düştü ve otuz bir yaşında, çeşitli taslaklar ve çok sayıda desen bırakarak öldü. Bunların hemen hepsi Conte kalemi kullanılarak ve pürtüklü kağıt üzerine saydam boya ile yapılmıştır. Bu yolla, çok ilgi çekici gölge ve ışık etkileri elde etti.

Bıraktığı bu eserlerin çoğu büyük kompozisyon yapılmasına hazırlık olarak çizdiği figürler ve sanatçının dostlarının (Luce, Signac, Petit Jean) portreleridir. Bu desenlerin en başarılı eserleri olduğu ileri sürülmüştür. (Penceredeki Kadın, Art Moderne müzesi).

Bu konuda henüz görüş yok.
Görüş/mesaj gerekli.
Markdown kullanılabilir.

Georges Seurat Resimleri

Grande Jatte Adası'nda Bir Pazar Öğleden Sonrası
6 yıl önce

(Fransızca: Un dimanche après-midi à l'Île de la Grande Jatte) Fransız ressam Georges Seurat'ın 1886 yılında tamamladığı tablosu. Bu eser, ondokuzuncu yüzyıl sonları...

Asnières'De Yıkananlar
7 yıl önce

Yıkananlar (Fransızca: Une Baignade, Asnières), Fransız ressam Georges-Pierre Seurat tarafından 1884 yılında tamamlanmış olan yağlı boya tablo. Eser...

Noktacılık
3 yıl önce

içermez. Puantilizm tekniğini başarıyla kullanan ressamlar arasında Georges Seurat, Paul Signac, Camille Pissarro ve Henri-Edmond Cross sayılabilir. Günümüzün...

Puantilizm, Bilgisayar, Camille Pissarro, Ekran, Fransa, Fransızca, Georges Seurat, Neo Empresyonizm, Paul Signac, Renk, Resim
Paul Signac
3 yıl önce

(11 Kasım 1863 – 15 Ağustos 1935), Fransız neo-empresyonist ressam. Georges Seurat ile beraber puantilist (noktacı) stili geliştirmiştir. Signac, 11 Kasım...

Paul Signac, 11 Kasım, 15 Ağustos, 1863, 1935, Avrupa, Camille Pissarro, Cenova, Claude Monet, Empresyonist, Empresyonizm
Kröller-Müller Müzesi
6 yıl önce

koleksiyonu bulunur. Bunun dışında müzede, Piet Mondrian, Georges-Pierre Seurat, Odilon Redon, Georges Braque, Paul Gauguin, Lucas Cranach, James Ensor, Juan...

Françoise Cachin
6 yıl önce

kadar müzenin başındaydı. Edouard Manet, Paul Gauguin, Paul Cézanne ve Georges Seurat gibi ressamlar için hazırlanan sergilerde görev aldı. 1994 yılında Fransız...

Orsay Müzesi
3 yıl önce

Wright Vincent Van Gogh Eugène Jansson Paul Signac Félix Vallotton Georges-Pierre Seurat Pierre Bonnard André Devambez Paul Sérusier Maurice Denis André...

Henri-Edmond Cross
3 yıl önce

karşılaşmasının ardından izlenimciliğin parlak renklerine yöneldi. 1884'te Georges Seurat'yla birlikte Bağımsız Sanatçılar Derneği (Société des Artistes Indépendants)'ni...