Fire Emblem (Japonca: ファイアーエムブレム Faiā Emuburemu), Intelligent Systems tarafından geliştirilen ve Nintendo tarafından yayınlanan bir fantastik taktiksel rol yapma video oyunu serisidir. 1990 yılında başlatılan seri, şimdiye kadar 16 ana oyun ve üç spin-offtan oluşmaktadır. Yaratıcıları tarafından "rol yapma oyunu simülasyonu" olarak tanımlanan oyun, karakterlerin sistem tabanlı ortamlarda taktik hareketi etrafında dönerken, geleneksel rol yapma video oyunlarına benzer bir hikâye ve karakterler içermektedir.
Oynanışın dikkat çeken bir yönü, savaşta karakterlerin kalıcı olarak ölümüdür, yenilmeleri durumunda oyunun geri kalanından kaldırılırlar. Daha yeni oyunlarda ise oyuncular karakterlerin kalıcı olarak öldüğü Klasik mod veya ölen karakterlerin bir sonraki savaş için canlandırdığı Gündelik mod arasında seçim yaparlar. Serinin adı, genellikle serideki tekrar eden bir unsur olan savaş ve ejderhaların gücünü temsil eden kraliyet silahı veya kalkan olarak gösterilen Fire Emblem (Ateş Amblemi) anlamına gelir. İlk oyunun geliştirilmesi Shōzō Kaga ve diğer üç geliştirici tarafından bir dōjin projesi olarak başladı. Başarısı, seride daha fazla oyunun geliştirilmesini sağladı. Shōzō Kaga, Intelligent Systems'tan ayrılıp Tear Ring Saga oyununu geliştirmek için kendi oyun stüdyosunu kurduğu Fire Emblem: Thracia 776 oyununun yayınlanmasına kadar her oyunun geliştirilmesinde yer aldı.
Serideki hiçbir oyun, Marth ve Roy'un Super Smash Bros. Melee oyununda oynanabilir karakterler olarak dahil edilene kadar Japonya dışında yayınlanmadı. Oyunun popülerliği sonucunda Nintendo 2003 yılında The Blazing Blade oyununu Fire Emblem adıyla diğer ülkelerde de piyasaya sürdü. Serideki birçok oyun, serinin neredeyse iptali ile sonuçlanan 2000'li yıllarda düşüşe rağmen iyi satış elde etti. Bireysel girişler genellikle beğenildi ve seri bir bütün olarak oynanması nedeniyle övüldü ve taktik rol yapma türünde bir seminal seri olarak gösterildi. Birden fazla oyunun karakterleri diğer serilerle birlikte almaşık oyunlara da dahil edildi.