Modern caza yaptığı katkılar yanında Afro-Küba cazının ortaya çıkışında da rol oynamıştır. Trompete virtüözlük derecesinde hakimdi; daha önce görülmemiş derecede kompleks armonik yapılar kullanarak kendi tekniğini geliştirmiştir. Beresi, eğik trompeti ve şişmiş yanaklarıyla, eski akımlara aşina dinleyicilerin çoğunlukla saldırgan bulduğu ``Be-bopun popülaritesini artırdı. Kazara önemli derecede eğilmiş olan trompetinin yeni tonunu beğendiği için o şekliyle çalmaya devam etmiştir. Tekniğiyle kendisinden sonra gelen birçok trompetçi üzerinde etkili oldu.
Diskografi
- 1952 - Dizzy Gillespie. Dee Gee Days - The Savoy Sessions
- 1953 - Dizzy Gillespie, Charles Mingus, Charlie Parker, Max Roach, Bud Powell - Massey Hall`da 15 Mayıs 1953
- 1985 - Dizzy Gillespie, Robert Ameen, Branford Marsalis, Kenny Kirkland, Lonnie Plaxido - New Faces
- 1989 - Dizzy Gillespie ve United Nation Orchestra - Royal Festival Hall`da canlı, Londra, 10 Temmuz 1989
- 2000 - Dizzy Gillespie - Ken Burns Jazz
Linkler
- The African American Registry, Dizzy Gillespie - İngilizce
- Dizzy Gillespie`s "The Cult of Bebop" Dizzy Gillespie`den "Bebop Kültü" - İngilizce