--}}

Vampire: The Masquerade

}

Vampirmiş gibi yapma oyunu.(sanal gerçeklik oyunu) Oyuncuların vampir rolü aldığı bir hikaye anlatma oyunu. Günümüzde geçiyor fakat dünya şu ankinden daha karanlık, gothic punk bir ortam. Masquerade dönemi 17. yüzyılda başlıyor, engizisyon ve diğer doğa üstü varlıkların vampir ailesini acımasızca avlamaya başlamasından sonra toplanan konseyde pek de kayda değer bir kişi olmayan Toreador Raphael de Corazon , artık gizlenmenin gerekliliğini anlatır ve Camarilla kurulur gizlenmenin gerekmediğini düşünen , insanlardan üstün olduklarını ve de yönetmeleri gerektiğini düşünen diğer klanlar da sabbat`ı oluşturur. Camarilla masquerade ilan eder, artık her şey saman altından yürütülecektir, toplantılar izinsiz yapılamayacaktır.

Vampir Klanları

Vampirler var mıdır?



Konuya girmeden önce bu soruya kısaca değinerek geçelim.
Vampirler, her şeyden önce bir inanışın ürünüdürler. Çeşitli kültürlerde değişik düşünsel şekillere büründürülerek ifade edilmişlerdir. Akıldan çıkarılmaması gereken şeyin; Vampirlerin hiç bir zaman var olamadığıdır.

Vampirlerin Hiyerarşik Yapısı



Vampirler, hiyerarşiye çok önem verdiklerine inanılan düşşel inanışlardır. Camarilla birliği, bu konuda kendi içinde son derece gelişmiş bir sistem kurmuştur. Prince Vampirlerin yaşadığı bölgeler, çeşitli sınırlarla bölünmüştür. Her bölüm, bir prince tarafından yönetilir; bir prince ise, en yaşlı vampirler tarafından seçilir. Bir prince tarafından yönetilen her bölüme "Domain" adı verilmektedir. Yabancı bir Domain`de izinsiz avlanırken yakalanan bir vampir, prince tarafından cezalandırılabilir. Domain prensleri, genellikle Ventrue veya Toreador klanı üyelerinden seçilir. Ancak, yer yer Brujah, Nosferatu, hatta Malkavian prenslerine dahi rastlanmıştır. Bir prince, kendi Domain`i çerçevesinde tam yetkiye sahiptir. Av sınırlarını çizebilir, belli bölgeleri kanın yasak olduğu nötr alanlar ilan edebilir. Camarilla`nın 6 ilkesini ihlal eden vampirleri kendi bölgesinde avlayabilir. Prince hakimiyet alanlarının sınırları genelde şehirlerle çizilmiştir. Mesela; Paris`in, Chicago`nun, Atlanta`nın ayrı ayrı prince`leri vardır. Bir prince söz konusu bölgede asırlardır yaşamış vampirlerden seçilmiş olduğundan, bölgesinde neler olup bittiğini herkesten daha iyi bilir.

Primogen



Her "Domain"de, prince`e yardım etmek amacıyla kurulmuş bir de primogen grubu vardır. Bu grup, çeşitli ırkların yaşlılarından oluşan bir meclistir. Bir Domain`de prince`in sözü emir sayılsa da, başarısız prince`lerin Primogen`i tarafından yok edildiği tarihte görülmüştür.

Elder



300 yıldan daha uzun süredir yaşayan vampirlere verilen addır. Bir elder, yaşadığı süre zarfında birçok güç kazanmıştır ve son derece ölümcül ve tehlikelidir.

Ancillae



Elder`ların bir alt sınıfıdır. Genellikle 100-300 yıldır yaşayan vampirlerdir; ancak büyük başarılar gösteren daha genç vampirlere de bu sıfat verilebilir. Genellikle Elder`larına hizmet etmekle uğraşırlar. Kendi aralarında güç savaşları olsa da, bu savaşlar Elder`lar arasındaki savaşlardan çok daha zayıftır.

Neonate



Vampir ırkının tabanını oluşturan sınıftır. Bir asırdan daha kısa süredir yaşayan vampirlerdir.

Vampirlerin Zayıf Yönleri

Son derece güçlü varlıklar (Böyle olduğuna inanılır.Bilinmektedir ki inançlar sadece inançtan ibarettir. Gerçekle alakası yoktur.) olduğuna inanılan vampirlerin zayıf yönleri de vardır. Jenerasyonlar boyunca gittikçe incelen kan sebebiyle, zayıflıklarda da artış görülmüştür.

Gün Işığı: Caine`den beri süren lanet sebebiyle, vampirler gün ışığına çıkamaz.

Ateş: Yeterince uzun süre yanan bir vampir ölür. (Güneş ışığı, çok daha çabuk olmakla birlikte, vampirler üzerinde aynı etkiyi yapmaktadır.)

Sarımsak: Koku ve tat alma duyuları son derece hassa olan vampirler, sarımsaktan nefret ederler.

Gümüş: Kurtadamlar gibi, vampirlerin de gümüş madenine karşı alerjileri vardır. Gümüş ile karıştırılmış titanyumun da aynı etkiyi yarattığı söylenir; daha hafif ve sağlam bir madde olan titanyum, bu amaç için tercih edilebilir.

Kazık: Kalbe saplanacak gümüş veya ahşap bir kazık, bir vampir için son derece tehlikeli olabilir.

Haç: Hıristiyan haçının vampirleri geri püskürttüğü söylenir. Burada önemli olan şey, haçın kendisinden ziyade onu elinde taşıyan kişinin inancıdır.

Kutsal Su: Kutsal suyun vampirler üzerinde ateş etkisi yarattığı söylenir. Haçta olduğu gibi, kutsal suda da önemli olan şey duayı okuyan ve suyu kullanan kişinin inancıdır.

Ölü Kanı: Vampirler, ölmüş varlıkların kanını içemezler.

Bir Vampir Nasıl Bulunur?

Vampir klanları şehirlerde son derece organize bir şekilde yaşadıklarından bulunmaları oldukça zordur. Ancak, daha küçük bölgelerdeki vampirleri tespit etmenin bazı yolları vardır. Civarda bir vampir olduğunun temel işaretleri vardır:

a€¢ Civar halkın gece saldırılarından, veya gece saldırıları içeren kabuslardan şikayet etmesi

a€¢ Boyunlarında veya ana damarlar civarında ısırık izi bulunan insan veya cesetler Küçük bölgelerde saklanacak fazla yer olmadığından, vampirler gündüzleri mezarlarda saklanmayı tercih ederler. Hangi mezarın vampir içerdiğini tespit etmek için yaygın olarak uygulanan yöntem, bembeyaz tüylere sahip bakire bir kısrağı mezarlıkta dolaştırmaktır. Kısrağın önünde durduğu ve ilerlemeyi reddettiği mezar, muhtemelen bir vampir içeriyordur. Bulunan mezarın gerçekten bir vampire ait olduğunun belirgin işaretleri vardır:

a€¢ Bir mezar civarında bulunan delikler

a€¢ Cesedin tamamen açık gözlere sahip olması

a€¢ Cesedin hiç bozulmamış olması

a€¢ Mezar ve tabutta bulunan taze kan

a€¢ Cesedin gayet sağlıklı görünmesi ve taze kana sahip olması

Camarilla

13 vampir klanı arasından 7`sinin kurduğu birlik

  • Brujah
  • Gangrel
  • Malkavian
  • Nosferatu
  • Toreador
  • Tremere
  • Ventrue


Bu birlik, 6 temel kuralı kabul etmiştir:
  • 1. The Masquerade (Gerçeği Gizlemek): Gerçek yüzünü insanlara göstermeyeceksin.
  • 2. The Domain (Bölge): Diğer vampirlerin bölgelerine saygı duyacaksın.
  • 3. The Progeny (Nesil): Bir insanı, sadece elder`inin izniyle vampirleştirebilirsin.
  • 4. The Accounting (Hesap Tutmak-Vermek): Vampirleştirdiğin insanların sorumluluğu sana aittir.
  • 5. Hospitality (Konukseverlik): Yabancı bir kente girdiğinde kendini o kentin yöneticisine göstermek zorundasın.
  • 6. Destruction (Yok Etmek): Bir başka vampiri yok etmeyeceksin.


Bağımsız Klanlar

Herhangi bir gruba dahil olmayı reddeden vampirler mevcuttur. "Anarchs" diye tanınan ve pek fazla sorun çıkartmaran bir grup genç vampir vardır. "Inconnu" diye tanınan ve tarih öncesinden kalan bir grup vampir ise, güç oyunlarından uzak durup kendi içlerine dönmüş ve kendilerini potansiyellerini ortaya çıkarıp aydınlanmayı yaşamaya adamıştır. 4 klan ise, büyük savaş içerisindeki yerlerini zaman zaman değiştirirler ve "Neutral" diye tanımlanırlar. Bu klanlar;

  • Assamite
  • Setite
  • Giovanni
  • Ravnos


Sabbat

Camarilla adlı büyük vampir birliğine isyan eden ve yeraltına sürülen vampir klanlarının oluşturduğu birliktir. Amacı, tüm vampirleri camarilla`nın sınırlandırmalarından çıkarıp dünya üzerinde tamamen özgür olmalarını sağlamaktır. Sabbat metinleri vampirlerin beslenme zincirinin en üstünde yer aldığını, bu yüzden insanlardan saklanmak yerine onları yönetmeleri gerektiğini söyler. Sabbat, bağımsız birçok sempatizanı olmasına karşın, 2 klandan oluşur:
  • Lasombra
  • Tzimisce


Kaynaklar

Vikipedi

İlgili konuları ara


Görüşler

Bu konuda henüz görüş yazılmamış.
Gürüş/yorum alanı gerekli.
Markdown kodları kullanılabilir.