Her zaman en uygun terimi kullanma ilkesine sıkı sıkıya bağlılığı ve modern şiirin estetiğine yönelik kuramsal ilgisiyle Anhava, yapıtlarında kusursuzluğu arayan bir şairdir.Ana tema olarak ``yabancılaşma``yı işlediği ``Runoja`` (1955; ``Şiirler``) adlı yapıtı, gündelik gerçekliğin aşılması yönünde bir arayıştır.Bu motifleri ``36 runoa`` (1958; ``36 Şiir``) adlı kitabında yer alan teknik açıdan güç şiirlerinde daha da geliştirmiştir.Bu şiirlerindeki imgeler, o dönemde çeviriler yaptığı Japon ve Çin şiirinden yoğun etkiler taşır.Kısa ve yoğun doğu epigramlarının etkisi, ``Runoja 1961`` (``1961 Şiirleri``) ve ``Kuudes kirja`` (1966; ``Altıncı Kitap``) adlı yaptlarında da görülür.
Çok popüler olmamakla beraber Anhava, estetik kusursuzluk konusunda ödün vermeyen çabalarıyla pek çok genç Fin şairini derinden etkilemiştir.