--}}

Thomas MacGreevy

Yazar bilgi kutusu

Yazar bilgi kutusu | adı = Thomas MacGreevy | resim = | resim_boyutu = | başlık = | takma_adı = | doğum_tarihi = 26 Ekim 1893 | doğum_yeri = County Kerry | ölüm_tarihi = 16 Mart 1967 | ölüm_yeri = | meslek = Şair | milliyet = İrlandalı | dönem = | tür = | konu = | akım = Modernizm | ilk_eser = | etkilendikleri = | etkiledikleri = | imza = | website = | dipnot =

Thomas MacGreevy (d. 26 Ekim 1893, County Kerry - ö. 16 Mart 1967), İrlanda şiiri modernist akımın en önemli figürlerinden biridir. Şairliğinin yanında İrlanda Ulusal Galerisi`nin (``National Gallery of Ireland``) 1950-1963 yılları arasında müdürlüğünü yaptı ve birinci İrlanda Sanat Konseyi`nde ``(Irish Arts Council)`` hizmet verdi.

Ailesinin soyadı olan ve ilk eserlerinde kullanıdığı ``McGreevy`` `yi 1930`ların ortalarında "daha İrlandalı" olan ``MacGreevy`` `ye çevirdi. Daha sonraki eserlerini bu adla yayımladı.

Şairliği

1924`te Paris`te James Joyce`la tanıştı. Bir yıl sonra yerleştiği Londra`da T. S. Eliot`la tanıştı ve ``The Criterion`` ve diğer dergilere yazmaya başladı. Şiirleri de yayımlanmaya başlandı.

1927`de í‰cole Normale Supí©rieure`de İngilizce öğretmek üzere Paris`e taşındı. Burada Samuel Beckett`la tanıştı ve Joyce`la arkadaşlığına devam etti. ``The Catholic Element in Work In Progress`` adlı makalesi Joyce`un ``Finnegans Wake`` kitabının tanıtımına yardımcı olmayı amaçlayan ``Our Exagmination round His Factification for Incamination of Work In Progress`` `te yer aldı. Beckett`la birlikte ``transition`` dergisinin 21. sayısında yer alan ``Poetry is Vertical`` (Şiir Dikeydir) manifestosunu imzalayanlar arasındadır.

1934`te ``Poems`` Londra ve New York`ta basıldı. Bu çalışma, MacGreevy`nin Imagism derslerini ve ``The Waste Land`` `i özümsediğini göstermesinin yanında, kendisinden bir şeyler de katttığını ispatlar. Wallace Stevens kitaba hayran kaldı ve iki şair arkadaş oldu.

Ne yazık ki MacGreevy şiir yazmayı sürdürmesine rağmen, bu yaşamı süresinde basılan tek şiir toplamı oldu. Ölümünden sonra biri 1971`de, diğeri ise 20 yıl sonra olmak üzere iki şiir kitabı daha yayımlandı.

Eleştirmenliği

MacGreevy Londra`da düzenli olarak makaleler yayımladı. Bunlar çoğunlukla kitaplar, opera ve bale üzerine inceleme yazılarıydı. Bunlara ve ``Finnegans Wake`` `e ilişkin makalesine ek olarak iki yazar üzerine birer kitap yayımladı. İkisi de 1931`de basılan bu kitaplar, ``T.S. Eliot: A Study`` ve ``Richard Aldington: An Englishman`` `dir.

MacGreevy ve sanat

1929`da güzel sanatlar gazetesi ``Formes`` `ta çalışmaya başladı. Ayrıca Paul Valí©ry`nin ``Introduction í  la mí©thode de Lí©onard de Vinci`` adlı çalışmasını ``Introduction to the Method of Leonardo da Vinci`` adıyla İngilizce`ye çevirdi. 1930`ların ortalarında tekrar Londra`ya döndü ve National Gallery, London`da ders vererek hayatını kazanmaya başladı. 1938`den 1940`a dek ``The Studio`` dergisinin sanat eleştirmenliği şefliğini yaptı. Sanat ve sanatçıları konu alan ``Jack B. Yeats: An Appreciation and an Interpretation`` (1945), ``Pictures in the Irish National Gallery`` (1945) ile ``Nicolas Poussin`` `in (1960) de aralarında bulunduğu pek çok kitabı yayımlandı. 1950-1963 yılları arasında İrlanda Ulusal Galerisi`nin (``National Gallery of Ireland``) müdürlüğünü yaptı.

MacGreevy ve Katoliklik

MacGreevy yaşamı boyunca Katolikti ve dini şiirlerini ve profesyonel yaşamını şekillendirdi. 2. Dünya Savaşı sırasında Dublin`den dönüşünde ``Father Mathew Record`` ile ``The Capuchin Annual`` `da yazdı ve "Annual"ın editör kadrosuna katıldı. Böylece Avrupalı Katolik entellektüel geleneği, daha muhafazakar bir İrlandalı çevreye getirmeyi başardı.

Kaynak



Dış bağlantılar



Kaynaklar

Vikipedi

İlgili konuları ara


Görüşler

Bu konuda henüz görüş yazılmamış.
Gürüş/yorum alanı gerekli.
Markdown kodları kullanılabilir.