- Ders notları ve yayınlanmamış çalışmaları
- Müziğin Ruhundan Tragedya`nın Doğuşu
- Çağa Aykırı Düşünceler
# ``David Strauss: der Bekenner und der Schriftsteller``, 1873 (David Strauss Eleştirisi)
# ``Vom Nutzen und Nachteil der Historie für das Leben``, 1874 (Tarihin Yaşamımıza Etkisi)
# ``Schopenhauer als Erzieher``, 1874 (Eğitmen Olarak Schopenhauer)
# ``Richard Wagner Bayreuth`da``, 1876
- İnsanca, Pek İnsanca
- Böyle Buyurdu Zerdüşt
- İyinin ve Kötünün Ötesinde
- Tan Kızılığı
- Şen Bilim (La Gaya Scienza)
- Ahlakın Soykütüğü Üzerine
- Homeros ve Klasik Dilbilim
- Schopenhauer`ci Felsefe ve Uygarlığı
- Yunanların Trajik Çağında Felsefe
- Zerdüşt Şiirine EklemelerBöyle Buyurdu Zerdüşt ilk başta üç bölümdü. Zerdüşt IV eklemedir (Zerdüşt IV)
- Ecce Homo
- Mektuplar
Müziğin Ruhundan Trajedinin Doğuşu
Nietzsche ilk kitabını 1872 de yazdı. Kitap ``Müziğin Ruhundan Tragedya`nın Doğuşu(Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Musik)`` adını taşıyordu ve 1886 de ``Trajedi`nin Doğuşu, Hellenizim ve Pessimizm (Die Geburt der Tragödie, Oder: Griechentum und Pessimismus)`` adıyla tekrar düzenlendi.Bu eserleri, Yunan kültürünün aydınlanma çağına etkilerini konu alıyordu. Johann Winckelmann, ``History of Ancient Art``, 1764 Nietzsche`nin ana karakterleri Apollon ve Dionysos idi.
Kitabında yazar önce bir filozofa sonra da peygambere dönüşüyor gibi görünüyordu. Bu eseri akademik çevrelerce oldukça sert eleştirildi. Ulrich von Wilamowitz-Moellendorff en ağır eleştirileri yapanlardan biriydi. Bu eleştiriler Nietzsche`nin felsefesinin daha da koyulaşmasına sebep oldular.
Çağa Aykırı Düşünceler
Nietzsche yazmaya 1873 yılında başladı ve eserini 1876`da bitirdi. Bu çalışması Avrupa, özellikle Alman kültürü aleyhinde yazdıklarının bir derlemesi idi. İlk bölümünde yazar "Biz Filolohlar" diye başlıyor ve "Filologun Görevleri"ni anlatıyordu. Glenn W. Most, "On the use and abuse of ancient Greece for life", HyperNietzsche, 2003-11-09 en icon Kitap dört ciltten oluşmaktadır;# ``David Strauss: der Bekenner und der Schriftsteller``, 1873 (David Strauss Eleştirisi)
# ``Vom Nutzen und Nachteil der Historie für das Leben``, 1874 (Tarihin Yaşamımıza Etkisi)
# ``Schopenhauer als Erzieher``, 1874 (Eğitmen Olarak Schopenhauer)
# ``Richard Wagner Bayreuth`da``, 1876
İnsanca Pek İnsanca
Nietzsche`nin bu eseri ilk olarak 1878`de yayınlandı. Daha sonra onu eserin ikinci cildi 1879`da takip etti. Eser aslında üç bölümden oluşmaktadır. ``Karışık Fikirler ve Maximler (Vermischte Meinungen und Sprüche)`` (İki bölüm), 1880: ``Gezgin Ve Gölgesi (Der Wanderer und sein Schatten)``. Üç böüm 1886 yılında ``İnsanca, Pek İnsanca; özgür ruhlar için bir kitap (Menschliches, Allzumenschliches, Ein Buch für freie Geister)`` başlığı altında toplandı.Böyle Buyurdu Zerdüşt
anamadde|Böyle Buyurdu Zerdüşt Böyle buyurdu Zerdüşt Nietzsche`nin başeseridir.(Also Sprach Zarathustra, Ein Buch für Alle und Keinen, 1883-1885) Herkes için ve Hiçkimse için bir kitap. Nietzsche, Friedrich, "Thus Spoke Zarathustra" in the chapter "Why I Write Such Good Books" in ``Ecce Homo``, 1888 Nietzsche bu eserinde aforizmik ve lirik bir üslupla felsefesini sunmaktadır. Felsefesi genel anlamda "Sertlik" ve "Yenilik" üzerine kuruludur. Nietzsche felsefesini "eski levhaları yıkmak" üzerine kurmuştur. Behler, Ernst, ``Nietzsche in the Twentieth Century`` in ``The Cambridge Companion to Nietzsche``, Magnus and Higgins (ed), Cambridge Univ. Press, 1996, pp. 281-319Nietzsche eserini ilk başta üç bölüm halinde yazmıştı. Fakat daha sonra eserine "Zerdüşt Şiirine Eklemeler" adında dördüncü bir bölüm ekledi.